Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Qua compositie, eentje om in te lijsten. Voor de rest te vlak en kleurloos.
Waarschijnlijk kan je hier een beter resultaat boeken onder andere lichtomstandigheden en op een ander tijdstip.
Sorry, een reactie waar je geen vreugdesprong van maakt. Maar wel mijn eerlijke mening.
Groeten,
Johan
Rectificatie : Foto en reactie nog eens bekeken, en vind zelf dat, ik het te impulsief en onnodig hard heb neergezet.
Ik had de omstandigheden zwaarder moeten laten wegen. Excuses.
Last edited by Johan1956; 5 april 2013, 15:28.
Reden: Rectificatie
Qua compositie, eentje om in te lijsten. Voor de rest te vlak en kleurloos.
Waarschijnlijk kan je hier een beter resultaat boeken onder andere lichtomstandigheden en op een ander tijdstip.
Sorry, een reactie waar je geen vreugdesprong van maakt. Maar wel mijn eerlijke mening.
Groeten,
Johan
Rectificatie : Foto en reactie nog eens bekeken, en vind zelf dat, ik het te impulsief en onnodig hard heb neergezet.
Ik had de omstandigheden zwaarder moeten laten wegen. Excuses.
Dag Johan,
je reactie was echt niet hard hoor. De foto is inderdaad genomen in zeer slechte weersomstandigheden (koud, grijs, en veel wind). Maar ja, als je daar dan toch bent, wil je graag met iets naar huis komen. Meer kon ik er niet uithalen.
Groetjes,
Geert
Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines
Dag Johan,
je reactie was echt niet hard hoor. De foto is inderdaad genomen in zeer slechte weersomstandigheden (koud, grijs, en veel wind). Maar ja, als je daar dan toch bent, wil je graag met iets naar huis komen. Meer kon ik er niet uithalen.
Groetjes,
Geert
Je hebt er zeker het maximum uitgehaald hoor. Het weer is niet altijd gouden lucht, dat hoeft ook niet.
knap beeld, al denk ik dat een iets hoger standpunt en dan de camera iets meer nr beneden gericht mss nog beter was geweest. Dan ging je meer van de rotsen in beeld gebracht hebben.
maar zowieso mooi!
Niet mis en een beetje plattekes van licht maar toch ...
Ik hou niet zo van zulk doorgedreven groothoekgebruikt waarmee je iets gaat weergeven zoals je het met de beste wil niet met het blote oog kan zien.
Hier vind ik dat het totaalbeeld toch lijdt onder de zeer zware voorgrond ... mijn mening hé
Door scherp te stellen op "eoneindig" is de foto van begin tot einde overal even scherp. In het voorbeeld van de url hieronder zet ik de lens op manuele scherpstelling, en bepaal ik dat voor bvb 70mm focal length de scherpstelling oneindig is (ik vermoed dat dit ook zo bij bvb Nikon lenzen is)
Door scherp te stellen op "eoneindig" is de foto van begin tot einde overal even scherp. In het voorbeeld van de url hieronder zet ik de lens op manuele scherpstelling, en bepaal ik dat voor bvb 70mm focal length de scherpstelling oneindig is (ik vermoed dat dit ook zo bij bvb Nikon lenzen is)
Dat klopt niet hoor. Scherpstellen op oneindig betekent enkel dat de lens scherpt stelt op oneindig. Heeft niks met scherptediepte te maken. Kijk anders hier eens om scherptediepte te berekenen
Dat klopt niet hoor. Scherpstellen op oneindig betekent enkel dat de lens scherpt stelt op oneindig. Heeft niks met scherptediepte te maken. Kijk anders hier eens om scherptediepte te berekenen http://www.dofmaster.com/doftable.html
Bedankt voor je toelichting !!
Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines
Comment