Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorderlicht - Lapland (informatie geplaatst)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Noorderlicht - Lapland (informatie geplaatst)

Het was er 1 avond van de 7.
    Natuurlijk was het koud maar zeker de moeite waard.
    Het komt er allemaal toch minder mooi uit dan op het org. te zien is.

Grt.

Roevca

Foto genomen met Canon 5d II
    ISO 400
    52 sec
    F4
    17-40 L op 40mm

bewolking was inderdaad een probleem en het was zo'n avond dat het was er en het was weer weg.
    Dus slechts 1 plaatsbare foto genomen.
    Maar............ ik heb het gezien en dat is ook belangrijk.
    Last edited by Roevca; 4 april 2013, 19:08. Reden: informatie bijgezet

Re: Noorderlicht - Lapland

heel mooi en wel nieuwsgierig naar je camerainstelling.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Fenomeen erg mooi vastgelegd , maar misschien de voorgrond wat dimmen ?
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Vind het noorderlicht zelf eigenlijk nogal detailloos. Ik heb het idee dat de bewolking hier behoorlijk roet in het eten gooit. Wellicht zit er ook teveel beweging in het licht in deze foto, en was het beter geweest om een wat kortere belichtingstijd te gebruiken, maar dit is een beetje een gok.

Verder draait de foto erg om het fenomeen, en mis ik een interessante voorgrond.

Ik besef mij dat het wellicht helemaal niet zo eenvoudig is om nooderlicht mooi vast te leggen, wat dat betreft heb ik dit zelf ook nog nooit geprobeerd. Maar ik heb simpelweg veel mooiere foto's ervan zien langskomen, en deze foto vind ik wat dat betreft niet zo sterk.
        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Het Noorderlicht is een vreselijk moeilijke klant : het laat zich niet commanderen, het verschijnt en verdwijnt als het wil, soms staat het stil en soms beweegt het, het haat wolken en achtergrondbelichting terwijl een eenzaam huisje of een jeep een prachtige voorgrond kunnen geven, meestal is het groen, andere keren is het rood en het is altijd erg lichtzwak. Vooral dat laatste was met analoge camera's een echte nachtmerrie.
          Soms neemt het saaie vormen aan, soms zijn de vormen fantastsche wervelingen. In ieder geval heb je het KOUD

Comment

Working...
          X