Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
OK..
maar je schrijft, dat je het gebouw bewust onscherp wilde hebben.
en dan neem je een diafragma van F 13 met een Time van een 400ste..?
dat snap ik niet.
grt,bouk.
mooi beeld an sich en vind de bewerking ook wle geslaagd, maar moet bouk toch volgen...Het aandachtspunt (het gebouw) is te onscherp, en daar wordt je blijk meteen naar toe geleid ook omv het wegje. wat wel ging gewerkt hebben denk ik is idd een groter diafragma waardoor het gebouw echt wel onscherp zou zijn en je een groter contrast in scherpte krijgt tussen voor en achtergrond.
De omzetting is geslaagd maar de scherpte niet. Als je op F13 fotografeert moet je volgens mij meer scherptediepte hebben ik denk dat je niet op het hyper focaal punt hebt scherp gesteld (veel te kort bij je toestel als ik de foto bekijk)
De omzetting is geslaagd maar de scherpte niet. Als je op F13 fotografeert moet je volgens mij meer scherptediepte hebben ik denk dat je niet op het hyper focaal punt hebt scherp gesteld (veel te kort bij je toestel als ik de foto bekijk)
misschien inderdaad teveel scherpgesteld op de steen
waardoor het gebouw toch iets te onscherp is ...
Comment