Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fence II.
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Fence II.
mooie lucht.
time niet mijn ding.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Deze vind ik beter dan je vorige Fence. Alleen zou ik het water(voorgrond) ietske meer oplichten.
Gr Pascale
Comment
-
Erg fraai. Vooral het prachtige glanzende strand.
Ik meen alleen wat vreemds aan de stokken te zien. Ik zie diagonale streepjes lopen. Mijn ogen? mijn monitor?
Groeten,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtErg fraai. Vooral het prachtige glanzende strand.
Ik meen alleen wat vreemds aan de stokken te zien. Ik zie diagonale streepjes lopen. Mijn ogen? mijn monitor?
Groeten,
Johan
ben aan het checken wat er gebeurd is.
ik werk de foto af in LR; niks aan de hand hier.
vervolgens exporteer ik naar PS en maak via canvas size het kader; hier ook nog OK.
dan verklein ik naar 900pix via image size en dan krijg ik die vreemde diagonale streepjes .
dit is de werkwijze die ik steeds volg en heb daar nog nooit problemen met gehad .
(alles met Mac)
Comment
-
-
Ik vind het contrast hier wat hoog en het water wat donker. Het hekwerk staat de dieptewerking wat in de weg op de manier waarop het nu in beeld is, ik had een ander standpunt ingenomen waardoor het diagonaler in beeld kwam.
Die rare streepjes hebben alles te maken met verhoudingen, volg dezelfde werkwijze maar vergroot of verklein je beeld eens met ongeveer 1/3 e de kans is heel groot dat het probleem opgelost is. Dat heeft alles te maken met automatisch omrekenen van pixels naar andere boundaries bij vergroten of verkleinen !bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
heb een paar aanpassingen gedaan en mijn workflow lichtjes aangepast : na aanpassing "canvas size" terug naar LR en dan terug naar PS om de grootte te wijzigen...het effect lijkt me nu minder .
denk dat het ook een combinatie is van zeer lichte bewegingsonscherpte op de stokken en het verschuiven vd pixels .
Comment
-
Helaas zie ik ook weinig verschil.
En je hebt, zoals Frans al opperde, de verkleining in stappen al gedaan ?
Zelf gebruik ik de methode van Mortierke. Wel een beetje aangepast, om dat de beginresolutie ook een factor is die meespeelt.
Ik hoop in ieder geval dat je een oplossing vind, want het is altijd frustrerend als er iets gebeurt, en niet weet hoe het komt.
Zou in ieder geval het proces stapje voor stapje doen ,en kijken wanneer het probleem begint.
Succes,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtHelaas zie ik ook weinig verschil.
En je hebt, zoals Frans al opperde, de verkleining in stappen al gedaan ?
Zelf gebruik ik de methode van Mortierke. Wel een beetje aangepast, om dat de beginresolutie ook een factor is die meespeelt.
Ik hoop in ieder geval dat je een oplossing vind, want het is altijd frustrerend als er iets gebeurt, en niet weet hoe het komt.
Zou in ieder geval het proces stapje voor stapje doen ,en kijken wanneer het probleem begint.
Succes,
Johan
met de "mortierke" zelfde resultaat; we zoeken verder ; )
bekijk ik de foto in Ps op 100% , geen probleem.
ga ik lager vb 60% is er trapvormingLast edited by shantiguru; 21 maart 2013, 09:52.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk berichtmet de "mortierke" zelfde resultaat; we zoeken verder ; )
bekijk ik de foto in Ps op 100% , geen probleem.
ga ik lager vb 60% is er trapvorming
Het is goed mogelijk dat je beeld op bv 35% die trappen vertoont terwijl er zowel op 25 of 50 % niks van te merken is.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
Comment