Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
zeker niet alledaags, eerder creatief , alsof de bunker heilig is zoals hij daar staat.
De compo is super, de bunker zelf mocht donkerder naar mijn smaak want nu lijkt het alsof hij licht produceert of doorschijnend is.
Maar ik wil hiermee zeker geen afbreuk doen op deze prachtige plaat.
Knap gedaan Steve
't is heel creatief maar heb zoals de voorgangers een gevoel dat er iets niet klopt; de bunker blokkeert het zonlicht en toch valt er nog enorm veel licht op de voorste steen en alhoewel het licht uit het midden komt heb ik de indruk dat de steen het licht via de rechterkant krijgt .
jij was natuurlijk op die plaats en mss heb je er een verklaring voor waar ik wel naar benieuwd ben .
Oorspronkelijk geplaatst door be__silenciorBekijk bericht
Ik vind deze super maar de omtrek van de bunker heeft iets raars, of ben ik de enige die erzo over denkt?
Ja...ik zie het ook.
Bunker ook wel te licht ....bij tegenlicht zou die eigenlijk donkerder moeten zijn.
Mag ik weten hoe je dit gedaan hebt...hoeveel verschillende belichtingsopname en zo?
De foto...wel speciaal maar ik had of de bunker of de steen apart genomen...niet samen.
Gr Pascale
dag heb de bunker wat donkerder gemaakt zie update
.
opname is slechts 1 opname, dus geen blend van verschillende opnames
werkwijze:
ik neem mijn opnames eigenlijk juist iets te donker , de meeste gaan de foto's rechts belichten , ik doe dit niet .
Lightroom 4 bewerking
hooglichten dicht , schaduwen opengetrokken .
dan wit en zwart punt gesteld, tevens het contrast bijgewerkt niet veel was al redelijk contrast vol.
het kleur in de hemel zat er dus is geen kleur toevoeging of dergelijke .
sensor vlekken weggewerkt in cs6.
extra laag , (vermenigvuldigen), % naar beneden draaien , en oplichten in het midden ( soort vignet maar minder centraal, enkel waar het oog naar toe moet geleid worden)
dan doordrukken en tegen houden.
het zonnetje op het moment van de opname zat juist rechts van de bunker , ik denk juist op de bovenhoek rechts ik kon deze bijna volledig zien .
de steen op de voorgrond heb ik wel iets opgelicht rondom zodat je in het water rond de steen kon binnenkijken
hopelijk heb ik de meeste vragen beantwoord
Comment