Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minimaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: minimaal

Ik heb op de laptop het scherm ook even achterover gekanteld en dan zie ik inderdaad wat je bedoeld Jill.tje . Op mijn groot scherm en in de originele foto is het niet te merken .
    Er is ook niet veel in bewerkt dus ik weet niet goed hoe ik aan die banding kom ?
    Iemand die het wel zou weten misschien ?
    Bedankt voor jullie reactie's
    groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Prachtige foto, maar dat bolleke (blijkbaar een boei) stoorde mij toch ook direct.
      Op mijn scherm zie ik die banding ook als ik goed kijk, ik denk echter dat dit zowat normaal is bij dergelijk zacht kleurverloop. uiteindelijk kan een 8-bit jpg niet oneindig veel kleurnuances weergeven.

Groeten,
      Geert

Comment

Op mijn laptop valt de banding ook direct op, maar ik heb daar bij sommige foto's ook zelf last van en 'k zou niet weten hoe je dit kan vermijden bij het verkleinen van foto's (de banding is meestal niet te zien op de grote foto's of toch in veeeeeeel mindere mate).

Los daarvan vind ik het een schitterende foto.
        Voor mij geeft de boei wat extra aan de foto.
        Lekker rustig plaatje!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Luc hier zie ik ook banding...
          Verder de tip van de boei....en vind eigenlijk dat er te weinig ruimte is tussen de tippen.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vossie Bekijk bericht
            Voor mij zeker zonder de boei en dan vind ik het een heerlijk plaatje. Knap Luc
            Die mening deel ik met Myriam

Heerlijke opname !

Groetjes chrit.
            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Mooie foto maar die zwarte stip zou ik weghalen
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Mooi maar ik ben ook niet voor de boei.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

heel knap minimalistisc, maar die boei stoort idd wel een beetje...
                  Banding...ik zie er minimaal...heb je deze omgezet nr sRGB? Ik vermoed dat dat de reden is...veel tinten grijs die je moet omzetten in een kleine kleurruimte...denk dat je en tiff nodig hebt in aRBG of zo om geen banding te hebben
                  facebook

500px

Comment

Zo licht en genuanceerd dat de banding er idd iets te vet doorkomt.

Cheers,
                    F.

Comment

Ik hou wel van die boei. Ze doet wat een boei moet doen. Houvast geven. En
                      dat is net dat tikje extra. Net dat tikje speciaal. Net dat tikje niet perfect, want
                      we weten allemaal heel goed dat ze in een seconde uitgegomd en weg is. Dus
                      laat maar. Bedankt voor de moeite.

Comment

Normaal zie ik heel graag zulke plaatjes...die rust uitstralen....less is more...maar ik heb hier toch mijn twijfels ivm de reflectie...misschien was het hier beter zonder reflectie maar dan met meer lucht.
                        Denk dat de foto nog veel meer rust zou uitstralen en een weidser gevoel zou geven....mijn mening hé!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

ik vind het spijtig dat die mast met de reflectie er is... denk dat je een heel sterke plaat zou hebben met enkel het bootje zonder mast en zonder boei ... just my 2 cts he
                          nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                          X