Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie, zorgvuldige shot! Valt me op dat de kleuren minder oranje zijn dan in vele andere beelden. Klopt mijn vermoede dat sommige beelden enorm veel verzadiging hebben of heb jij zelf hier de saturatie verminderd? Of scheelt het waar jij in de canyon staat?
Off topic: Mijn vermoede is dat deze in Upper Antelope is genomen, in de lente of zomer en dan ook midden in de dag. Zelf ga ik over een paar maanden die kant op. Ik heb een aantal reisblogs gelezen die me de indruk geeft dat de mensen bij Upper Antelope in swermen doorheen geduwd worden en dat je bij de photo-tours ook vrij snel jouw beelden moeten nemen voordat de volgende kudde toeristen doorheen gepersd wordt en over jouw statief poten gaat struikelen. Hoe was jouw ervaring? Welke toer heb jij geboekt?
@ Helen: Thanks! Dit zijn de natuurlijke kleuren zoals ik de photo getrokken heb. Heb de foto zojuist eens geüpdatet met wat meer saturatie. Toch ben ik van mening niet overmatig veel saturatie te gebruiken anders komt de foto te verzadigd over.
Deze is inderdaad in de Upper Anteloppe canyon getrokken. Ik was er vorig jaar in april. Bij het bezoek zijn er inderdaad grote groepen mensen die door de nauwe canyon gestuwd worden. De lichtstralen zijn slechts te bezichtigen tussen 9 en 11 uur en iedereen wil deze wel bezichtigen. De photo tour is wel een aanrader maar je hebt inderdaad niet veel tijd. Beste is al op voorhand wat te plannen hoe en wat je wil fotograferen. Bij deze tour wordt je in 2 uur door de canyon geleid en krijg je ongeveer vijf minuten bij elke lichtstraal. Hierbij worden de andere bezoekers uit beeld geduwd en kan je toch de nodige foto's nemen. Wel moet je "vechten" met de andere fotografen om een plaatsje om je statief neer te zetten en je foto te trekken. Het beste is om goed voorop en bij de gids te blijven. Deze vertelt je soms ook handige tips. Ook goed is om je camera goed af te dekken/te beschermen, want doorheen de tour stuift er nog behoorlijk wat zand op.
Daarnaast is het ook wel eens de moeite om de lower antelope canyon te bezoeken, dit best in de morgen voor de fototour. Maar bij deze canyon heb je echter wel een vergunning nodig, anders mogen je foto's niet gepubliceerd of verkocht worden, noch op het internet, noch in magazines. Ook werd mij verteld van snake canyon, een gelijkaardige canyon, die volgens de native nog veel indrukwekkender zou zijn, maar deze is enkel privé te bezoeken.
Veel succes!!! grtz
Oorspronkelijk geplaatst door xaveer.gheysensBekijk bericht
Hierbij worden de andere bezoekers uit beeld geduwd en kan je toch de nodige foto's nemen. Wel moet je "vechten" met de andere fotografen om een plaatsje om je statief neer te zetten en je foto te trekken.
Klinkt best gezellig.
Het heeft je in ieder geval wel een hele mooie foto opgeleverd.
Comment