Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Terug naar de foto, die ons een koude, verlaten sfeer toont. Maar dit zo mooi
doet dat we er toch wilden zijn. Het gevoel dat de foto's van Danny wel eens
meer oproepen.
Ah zo, da's inderdaad te wijten aan de lensvervorming, maar ik wou mijn foto niet helemaal gaan vervormen en de compositie om zeep helpen om iets wat voor mij niet echt opvalt, noch stoort...
Tenzij je een raster op de foto legt natuurlijk.
Bij bomen of palen valt het wel meer op, en dan zal ik ook sneller corrigeren.
Wat voor mij telt is het zicht, en niet de meetkunde die erachter steekt...
Hetzelfde met horizons. Als hij voor het zicht recht staat is het ok.
Ah zo, da's inderdaad te wijten aan de lensvervorming, maar ik wou mijn foto niet helemaal gaan vervormen en de compositie om zeep helpen om iets wat voor mij niet echt opvalt, noch stoort...
Tenzij je een raster op de foto legt natuurlijk.
Bij bomen of palen valt het wel meer op, en dan zal ik ook sneller corrigeren.
Wat voor mij telt is het zicht, en niet de meetkunde die erachter steekt...
Hetzelfde met horizons. Als hij voor het zicht recht staat is het ok.
Bedankt voor jouw kritische blik !
Ik begrijp je standpunt maar vermits je de foto's altijd tot in de details verzorgt wou ik het je melden.
Ik heb wel geen raster moeten leggen om een verschil van 7° te zien, dit zie ik nog zonder raster.
mvg,
Eddy
Wel straf dat je zonder raster ziet dat het om 7° zou gaan...
Ik heb trouwens al ervaren dit die perspectiefcorrecties goed werken op "slanke", verticale opbjecten zoals bomen en palen (en uiteraard gebouwen), maar bij ronde vormen zoals hier een bootje of een dikkere paal (ik verwijs dan naar de opmerking over de vervorming na perspectiefcorrectie in dit topic : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...es-445645.html) krijg je lelijke, onnatuurlijke vervormingen.
Dan is het kiezen tussen de pest of de cholera natuurlijk. In die vorige post had ik voor de pest gekozen, deze keer voor de cholera...
Ik begrijp je standpunt maar vermits je de foto's altijd tot in de details verzorgt wou ik het je melden.
Ik heb wel geen raster moeten leggen om een verschil van 7° te zien, dit zie ik nog zonder raster.
mvg,
Eddy
Ik vind het een minder werk eerlijk gezegd..We zijn hier te fel verwend geweest door jou beelden.
En dan bedoel ik qua kleuren en dergelijke.
Maar das maar mijn persoonlijk gedacht.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Is die foto mooi?
Spreekt die echt aan?
Blijf je er langer naar kijken?
Geniet je er van?
Zit er sfeer in?
...
Ja, ja, ja ,ja, ja ... en ja...
Voor mij is het echt niet zo belangrijk en ga ik niet met mijn meetinstrumenten nagaan of het allemaal wel klopt en op de millimeter goed zit... en dan pas zeggen... Ja geslaagd...
Zeker niet zeggen 'mooi' ... maar spijtig van die milli... anders was het een topper...
Danny... dit is echt een prachtige plaat om van te genieten...
Mooi dat blauw uit dat wit gehaald zodat er aangenaam contrast ontstaat met het blauw van de rest.
Top man.
Groet.
Gil
Mooie opname Dama!
Ik zie ook weinig of geen detail in de sneeuw....eigenlijk blij dat jij dat ook hebt
Heb gisteren een topic geopend bij tips en trucs ivm sneeuw fotograferen.
Misschien kan jij daar eens komen kijken en je ondervindingen of mening daar over schrijven!
Gr Pascale
Comment