Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
jammer van het water.
wel een mooi uurtje genomen.
rotsen mogen nog wat meer tekening/detail hebben.
grt,bouk.
Maar Bouk toch...dat is geen water maar mist rond de bergtoppen
Ja...mooie kleuren het blauw....maar mocht idd wat details te zien zijn in de voorste rotsen.
En weet je wat ik zou wegclonen....het klein wolkje centraal in je foto....ik dacht eerst dat het ne grote sensorvlek was.
Gr Pascale
Last edited by tantine; 11 januari 2013, 13:51.
Reden: tekst gewijzigd
Voor mij mag dit zeker in showcase.
Sommigen mogen hem te blauw vinden, maar ik wil alvast zeggen dat het mij niet stoort en dat ik het bij het tijdstip van de dag vind horen.
Een zwaardere of meer kleurrijke lucht zou wel een meer uitgebalanceerd plaatje hebben opgeleverd.
Maar toch een mooi resultaat (met de lucht die jou ter beschikking stond).
Ik vind dit ook zeker showcasewaardig. Niet te bescheiden zijn.
Ik hou ook wel van dat blauwe. Er zou iets meer struktuur in de stenen mogen zitten en ik denk dat het iets beter zou ogen als de onderste rotsen los stonden van het kader. Maar mooie foto hoor.
Mooie foto .
Zou de voorgrond hier ook nog iets oplichten, niet te veel, maar net genoeg om iets meer detail te zien.
Verder heb ik nog 1 puntje:
Ik zie rond de grootste stenen langs de randen een heel dun wit randje, waarschijnlijk veroorzaakt door het verscherpen.
Je kunt dit verhelpen door na het verscherpen een laagmasker toe te voegen, en met een dun zwart penseel de randjes na te lopen.
Een andere techniek met dank aan Rupselkopke die ik tegenwoordig ook wel gebruik is een script in photoshop, werkt ook erg goed.
In deze Topic kun je er meer over lezen, en downloaden.
Comment