update ... horizon en kleur (beetje rommel opgeruimd)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
scala dei turchi (sicilie)
Collapse
X
-
-
Re: scala dei turchi (sicilie)
Beetje rommelige voorgrond. Het wit is wat uitgebeten. Ik denk dat het onderwerp zich leent voor een mooie foto op een ander tijdstip met interessantere lucht (maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk) en bijvoorbeeld lange sluitertijd (in verband met de vele 'paaltjes' in het water). Nu helaas wat mij betreft niet geslaagd. En horizon even rechtzetten, voor je het weet is het water weg naar links.
-
Ik had hier geprobeerd om aan het water te staan...daar dicht bij die paaltjes....laag standpunt nemen...misschien kreeg je dan ook wat reflectie van die heuvel...
Gr Pascale
Comment
-
een gemiste kans...
Comment
-
thx voor reactie's
@pascale heb ook foto's van aan de waterrand, maar vond ze niet zo mooi zal ze nog wel eens posten in beoordeling
van reflectie was ook geen sprake idd spijtig.
@parrotman .. een gemiste kans is het niet, voor mij zijn het foto's met herineringen, heb op iets meer dan een week heel sicilie rond gereisd .. alles goed gepland, veel gezien, prachtige dingen, ook minder mooie dingen. en tijd om rustig een mooie landschapsfoto te nemen is er dan niet altijd bij .. we zijn hier dan ook maar half uurtje geweest op dit strand en dan moet je de foto nemen met het licht met de zon zoals het dan is.
maar ik leer van de comments dus laat maar komen.
Comment
-
Vind deze eerlijk gezegd niet geslaagd...Qua kleuren en het de schuinheid verkies ik de update al staat die ook nog schuin(waterlijn moet waterpas staan). Qua compo het origineel. De up is wat afgesneden onderaan...
Nu de foto oogt ook wat vlak door het licht. Maar wat ik het meeste mis hier is een onderwerp. Wat wou je in beeld brengen? Ik vermoed de berg achteraan, maar dan hoefde die ietwat rommelige voorgrond er niet bij voor mij. En de berg zelf is dan weer te flets van kleur om als hoofdonderwerp te dienen.
De suggestie van tantine is idd een hele goede. Dichter bij het water staan, de paaltjes meenemen in de compo zodat die blik leiden naar het hoofdonderwerp, de berg. En gezien die stenen door de lichtheid, veel licht weerkaatsen, ofwel een polarfilter gebruiken om wat contrast te krijgen, ofwel terugggaan bij zons op- of ondergang. Bij deze twee laatste heb je meteen ook een langere sluitertijd wat de kans verhoogt op een mooie reflectie in het water...
Niet slecht bedoeld, enkel opbouwend...
Comment
-
-
Ik volg ook wel de uitleg van Cytochrome. Tof dat Mathias zijn uitleg ook heel gedetailleerd toelicht.
De update staat inderdaad nog een ietsie pietsie schuin (helt nog een klein beetje naar rechts), maar de kleuren en de schuinheid vind ik wel mooi.
Ik vind de crop onderaan ook beter al had ik hem een beetje minder afgesneden, zodat de takjes ook vanuit de linker hoek vertrekken, dit benadrukt dan de schuinheid in je foto's nog eens, want dan heb je de schuine lijn vooraan en dan ook nog eens in de berg.
Had je iets meer naar links gestaan zodat je de paaltjes had mee kunnen nemen dan had je inderdaad meer diepte in je foto kunnen creëren, maar dat weet je nu wel voor een volgende keer.
Al doende leren we héCanon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment
-
Het licht is erg hard, ik denk dat het een stuk mooier was geweest met zacht ochtend/avondlicht en zoals Tantine zei, dichter bij het water gaan staan, de voorgrond is niet zo mooi70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
bedankt allemaal voor reactie's
licht is/was idd hard maar dat heb je niet te kiezen was tijdens onze vakantie en dan zijn we al blij dat we mooi weer hebben toch?
polarisatiefilter heb ik wel gebruikt.
dat het een stuk mooier was geweest vroeg in de ochtend en laat in avond dat zal waarschijnlijk zo wel zijn maar zoals reeds gezegd zijn we hier maar half uurtje geweest en geen kans om terug te gaan of komen .. op latere tijdstippen,
maar ik leer er maar van.
Comment
Comment