Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heb hem nu een paar keer bekeken, maar ik vind het toch wel een erg geslaagde plaat. De beweging in het water vind ik precies goed hier, en de verweerde tekening op de palen en onderkant van de pier vind ik erg mooi om te zien. Het lijkt bijna alsof ze van verweerd hout zijn, hoewel ik sterk vermoed dat ze toch echt beton zijn. Bijzonder standpunt en uitvoering dus, echt wel anders dan dat ik tot dusver van deze plek ben tegengekomen.
Enige minpuntje vind ik hier de lichte stukken lucht links en rechts. Doordat de pier in zijn geheel toch vrij donker is (wat er gewoon bij hoort, dus niets mis mee), trekken de stukken lucht vrij sterk de aandacht van het subtiele licht dat indirect op de palen en bodem van de pier valt. Met nabewerking zou je nog wel wat aan de lucht kunnen sleutelen denk ik, maar wellicht dat ander weer of een ander tijdstip ook een beter resultaat zou kunnen geven.
Enige minpuntje vind ik hier de lichte stukken lucht links en rechts. Doordat de pier in zijn geheel toch vrij donker is (wat er gewoon bij hoort, dus niets mis mee), trekken de stukken lucht vrij sterk de aandacht van het subtiele licht dat indirect op de palen en bodem van de pier valt. Met nabewerking zou je nog wel wat aan de lucht kunnen sleutelen denk ik, maar wellicht dat ander weer of een ander tijdstip ook een beter resultaat zou kunnen geven.
Ik volg je hoor...Heb tijdens de bewerking van de plaat er ook aan getwijfeld. Ik kon zeker meer uit de lucht halen, maar dan klopte de lichtintensiteit (lucht donkerder) niet meer met de reflectie in het water en dan moet ik het water ook donkerder zetten, maar dan best ook de pier zelf waardoor het plaatje in zijn geheel te donker werd vond ik...enfin om maar te zeggen dat ik uiteindelijk besloten heb om er af te blijven
Merci voor je kritische opmerking!
Comment