Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Panglao Pier
Collapse
X
-
-
Re: Panglao Pier
Hoi Jos,
In 1e instantie op witte achtergrond gekeken, waarbij mijn eerste gedachte was : Een beetje donker.
Maar toen eens dat tropisch snoepje met een zwarte achtergrond uitgepakt. Kleuren mooi beheerst toegepast.Mooi man.
Ik twijfel een beetje over de grote hoeveelheid lucht, maar misschien dat anderen daar ook eens hun mening over willen geven.
Groeten,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
-
Bedankt voor het reageren.
Over het ophalen van de donkere delen had ik zeker reactie verwacht.
Vind echter als ik de shadows op ga trekken de foto te veel een HDR gevoel geeft. (aantal keer wijze lessen van DAMA hierover gehad). Vind zelf dat er meer dan voldoende details in de steigerplanken zit.
Als ik het histogram meer naar rechts ga trekken vind ik de avondsfeer wat verminderen, ben van mening dat een histogram niet altijd geheel vol hoeft te zijn.
Alles is afhakelijk van smaak natuurlijk, ben benieuwd naar andere meningen.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht......
Zal er later ook nog een in liggend formaat posten.......
---
vind deze zo wie zo te donker.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Persoonlijk zou ik hier de steiger iets(niet veel) meer oplichten.
Alles is natuurlijk smaak en het is nu al een mooie sfeerfoto.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
-
Mooie opname. Voor mij net als bij mijn voorgangers: graag wat oplichten mbv levels. Ook had ik hier liever meer voorgrond gezien dan lucht.
Comment
-
Heel erg knap Jos! De compo werkt hier wonderwel. Heel knappe lucht ook!
Nu, in alle eerlijkheid, ik vind hem ook wel wat te donker, al begrijp ik je bezorgheid om sfeer te verliezen en om er geen HDR van te maken. Ik denk dat je de gehele foto wat kunt oplichten, zonder aan avondsfeer in te boeten en gezien je de ganse foto oplicht zal het ook geen HDR look-a-like zijn. Omdat ik het wel interessant vond voor mezelf heb ik het eens geprobeerd om de foto op te lichten en wat contrast bij gegeven (+paar kleine andere dingen). Persoonlijk vind ik de foto zo levendiger, zonder aan sfeer in te boeten, maar kan zijn dat jij het absoluut niks vind ook natuurlijk(en dan moet je het maar zeggen eh...). Laat maar weten als de link weg moet...(klik)
Last edited by Cytochrome; 26 december 2012, 00:01.
Comment
-
Bedankt allen voor het regeren, en het geven van jullie eerlijke mening.
Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk berichtNu, in alle eerlijkheid, ik vind hem ook wel wat te donker, al begrijp ik je bezorgheid om sfeer te verliezen en om er geen HDR van te maken. Ik denk dat je de gehele foto wat kunt oplichten, zonder aan avondsfeer in te boeten en gezien je de ganse foto oplicht zal het ook geen HDR look-a-like zijn. Omdat ik het wel interessant vond voor mezelf heb ik het eens geprobeerd om de foto op te lichten en wat contrast bij gegeven (+paar kleine andere dingen). Persoonlijk vind ik de foto zo levendiger, zonder aan sfeer in te boeten, maar kan zijn dat jij het absoluut niks vind ook natuurlijk(en dan moet je het maar zeggen eh...). Laat maar weten als de link weg moet...(klik)
Ben er zelf ook nog mee aan de slag gegaan, 0.5 stop belichting omhoog, hooglichten nog wat extra gegeven, maar wel flink wat contrast terug erin om niet te flets te worden.
Denk dat waarschijnlijk iedereen de update wel iets beter zal vinden.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtBedankt Mathias. Foto in de link verliest inderdaad weinig sfeer terwijl die toch net een tikkeltje lichter is, goed resultaat.
Ben er zelf ook nog mee aan de slag gegaan, 0.5 stop belichting omhoog, hooglichten nog wat extra gegeven, maar wel flink wat contrast terug erin om niet te flets te worden.
Denk dat waarschijnlijk iedereen de update wel iets beter zal vinden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtUpdate geslaagd.Is mooi geworden, zonder de sfeer aan te tasten.
Groeten,
Johan
Goed gedaan.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
Denk dat als je hem zo geplaatst zou hebben ik direct zou herkennen dat het een "ddboke" is.
Er zit erg veel structuur in de steigerplanken, ben wel benieuwd hoe je tot dat resultaat komt.
Als ik terugklik naar mijn eigen versie komt die haast soft over nu.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
Comment