Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hier waak(te) ik..
Collapse
X
-
-
Re: Hier waak(te) ik..
Amai, wat een kleurenorgie.
Vind hem prachtig.
Met lab gedaan?Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtAmai, wat een kleurenorgie.
Vind hem prachtig.Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment
-
Knappe foto, echt een herfstbeeld. Maar echt veeeel te warm qua witbalans.Zelfs het water heeft een geel-rode tint.Last edited by RUPSELKOPKE; 13 november 2012, 22:33.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtKnappe foto, echt een herfstbeeld. Maar echt veeeel te warm qua witbalans.Zelfs het water heeft een geel-rode tint.
Ikzelf vind herfstkleuren steeds mooi uitkomen met een warmere witbalans, maar dit mag geen effect hebben op de gehele foto.
Bij een update paste ik de WB wat aan, met nadruk op het watergedeelte.
Bedankt voor de tip, hier kan ik wat mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk berichtJe hebt helemaal gelijk wat de WB betreft.
Ikzelf vind herfstkleuren steeds mooi uitkomen met een warmere witbalans, maar dit mag geen effect hebben op de gehele foto.
Bij een update paste ik de WB wat aan, met nadruk op het watergedeelte.
Bedankt voor de tip, hier kan ik wat mee!
Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtI.p.v met de witbalans te spelen kan je de prachtige herfstkleuren rood oranje geel ook warmer krijgen zonder het gehele beeld die tint te geven. Hoe groter de scheiding van de aparte kleuren zonder zweem hoe levendiger de foto zal lijken. Hier de kleur rood ,oranje apart omhoog gebracht. Groen , geel (planten,struiken) , grijs(stenen) en het wit van het water bevat geen rood-oranje zweem aan de rechterhelft vd foto. De bladeren zijn wel even rood-oranje aan beide zijden.
Bedankt!
Comment
-
prachtige compo, kleurenen details! helemaal afgroeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Comment