Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deadvlei met wolkjes + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Deadvlei met wolkjes

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Knappe lokatie , goeie verdeling Maar de foto oogt (op mijn scherm) erg bleek en flets. Volgens mij zit hier veel meer in. Na 5 amper minuutjes kon ik uit uw kleine bestand dit nog halen. Bovenste foto is uw origineel.

http://www3.picturepush.com/photo/a/...er/voor-na.jpg
    Voorkeur voor Rupselkopkes versie waarbij hij een hoop details terughaalt.
    Groeten!

500px / Facebook

Comment

Ah, die versie heb ik gemist. Vind ik persoonlijk erg oververscherpt, lucht heeft een onnatuurlijk laag contrast en de helderheid ervan past niet bij de lichtsituatie, en de kleuren van de duinen zijn daar licht radioactief geworden. Er staat geen direct licht op de voorgrond, dus dat enorme contrast doet ook wat onnatuurlijk aan. Extra detail in de bomen vind ik wel een verbetering - zou ik zelf ook doen als ik er meer dan een minuut aan had besteed. Met alle respect uiteraard
      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Bedankt voor de extra tips. Ik vind jou versie ook stukken beter dan de mijne,Marsel. Ben echt op zoek naar de juiste bewerking voor deadvlei en ik vind het echt niet makkelijk. Hoop met jou tips toch wat meer naar de juiste tonen te kunnen gaan. Werk je met PS of LR?
        Dank Rupselkopke. Persoonlijk vind ik het ook wat te veel contrast maar de details in de bomen dan weer wel knap.
        Thanks
        Groetjes Hilde
        http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Hilde - ik werk met met Nikon Capture NX, met Lightroom en met Photoshop. De aanpassingen op jouw foto heb ik in PS gedaan. Je zou het ook in LR kunnen doen, in PS heb je hooguit meer mogelijkheden en meer controle.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak. De kleur blauw in jouw lucht is vervuild door teveel geel - daardoor ziet het er onnatuurlijk uit (hoewel dat geen criterium hoeft te zijn uiteraard). En er staat duidelijk direct zonlicht op de wolken en niet op de voorgrond - de lucht zou daarom lichter en contrastrijker moeten zijn dan de voorgrond.
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Een foto staat of valt vaak met de bewerking.
            Iets waar ik ook al eens in de mist ga
            (en stiekum hoop ik dat mijn vrouw mij een workshop cadeau doet voor onze huwelijksverjaardag ).

Comment

Deze knappe plaat had ik gemist, ik ga voor de Marsel-versie
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ik weet dat deze al veel de revu is gepasseerd...de 1 al specialer dan de andere. Het is daarom ook niet noodzakelijk dat deze ook zeer speciaal is.. Wat ik bedoel is dat het een kopie is van water al getoond is in het verleden. De 1 al beter dan de andere.
                Ik vind hier jammer dat de wolken de voorhand krijgen
                Vind ik hem dan zo slecht? Geen sprake van. Het is voor mij 1 van de betere deze week. Ik zou gaan voor een nog andere bewerking. Het mag eens wat extras hebben.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Re: Deadvlei met wolkjes + update

Ongeacht welke bewerking is dit een hele knappe.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

Comment

Working...
                  X