Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diamantstrand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diamantstrand


    >Klik hier voor grote versie<

    Eind vorig jaar werd ik door een groep Canadese fotografen gevraagd om een reis te organiseren naar IJsland. Ik was er nog nooit geweest, maar had er al wel heel veel foto's van gezien. Dat was ook een van de redenen dat ik er nog niet naartoe was gegaan - teveel IJsland foto's overal. Toch was ik blij dat ik nu een goede reden had om wel te gaan, want het IJslandse landschap past bijzonder goed bij mijn fotografiestijl.

    Aan het begin van dit jaar heb ik een aantal weken in IJsland rondgereisd, op zoek naar fotografielocaties voor de tour. Ik was erop voorbereid om veel spectaculaire landschappen te zien, maar uiteindelijk overtrof het mijn verwachtingen ruimschoots. Het gevolg was dat ik elke dag slechts kleine afstanden aflegde omdat er gewoonweg te veel te zien en te fotograferen was. En dat betekende weer dat ik veel langer ben gebleven dan ik vooraf had gepland.

    IJsland beschikt over veel iconische landschappen die al veelvuldig gefotografeerd zijn - en zoals altijd niet zonder reden. Aanvankelijk beschouwde ik dit als een mogelijk probleem, maar ik merkte al gauw dat het weer en het landschap voortdurend veranderen, waardoor geen enkele foto hetzelfde is.

    Dit beroemde strand is daar een goed voorbeeld van. Miljoenen mensen waren mij al voor geweest, maar toch voelde dat niet als een belemmering - de weersomstandigheden en het strand zelf waren geen moment hetzelfde. Toen ik 's ochtends vroeg naar buiten keek om te zien of het goed weer was voor een zonsopkomst, zag het er niet veelbelovend uit - zwaar bewolkt. Ik besloot toch op pad te gaan, en niet tevergeefs. Bij aankomst begon het langzaam op te klaren en zag ik kleur in de lucht verschijnen. Vanaf statief heb ik vervolgens drie belichtingen geschoten om alle tonen vast te leggen, en die heb ik later samengevoegd in Photoshop.

    Kijk hier voor een videoverslag van onze reis.

    Marsel
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: Diamantstrand

    chique
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Diamantstrand

      Mooi, echt een speciale foto.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Diamantstrand

        Vette plaat, mooi werk Marsel.
        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Diamantstrand

          wel mooi maar vind het als geheel niet kloppen.
          de snelheid van de water en dan in het midden die grote (hangende?) diamand......nee voor mij net niet, net effe tè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Diamantstrand

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wel mooi maar vind het als geheel niet kloppen.
            de snelheid van de water en dan in het midden die grote (hangende?) diamand......nee voor mij net niet, net effe tè.
            grt,bouk.
            Aan de ene kant moet ik Bouk wel gelijk geven....maar anderzijds vind ik het wel ne boeiend beeld...alsof die diamand naar beneden zal vallen...mee met het water in een donker zwart gat
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Diamantstrand

              Ik volg BOUK hier ook wel maar desondanks vind ik het een knappe foto Marsel
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment


              • #8
                Re: Diamantstrand

                ik weet niet wat er gebeurd is met mijn comment (ik ben niet thuis en vanop eentablet). Maar in het kort : dir is een van de meest origenele fotos van deze die ik ooit van deze locatie he gezien. als dit de hof niet haalt snap ik er niks meer van.

                Comment


                • #9
                  Re: Diamantstrand

                  Dank voor de reacties. Ben wel verbaasd over het gezichtsbedrog waar kennelijk sprake van is. Het grote stuk ijs in de voorgrond is transparant en staat gewoon op het zwarte zand. Onderaan het stuk ijs kun je het zwarte zand door het ijs heen zien - op die plek is er contact met de grond. Daar waar het ijs licht is, wordt dat veroorzaakt door het lichte water erachter. Vandaar ook dat het belangrijk voor mij was om deze foto met het water erachter te maken, anders was het stuk ijs heel donker geworden. Hopelijk lost deze informatie de verwarring op
                  Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                  Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diamantstrand

                    ik vind hem top, om jaloers op te zijn!
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diamantstrand

                      Vind hem echt prachtig
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diamantstrand

                        Het is een juweeltje. Prachtige pastelkleuren ook!
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Diamantstrand

                          Deze staat voor mij ook 'hors catégorie', zo sterk En vooral de zwevende diamant is een eyecatcher. Een foto die INSLAAT als een bom.

                          gr,
                          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

                          website : www.leonvanham.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Diamantstrand

                            Heel mooi, hier zou ik mijn fantasie uren de vrije loop kunnen laten ook.
                            Rechtsachter je "diamant" gelijkt dat daar op een vogel en als je wat zoekt kan je daar de gekste vormen nog terugvinden in van die ijsklompjes.
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Diamantstrand

                              Mijn mooiste plaatjes hangen thuis tegen de muur.
                              Maar voor jouw plaatjes is mijn huis vééééél te klein.

                              Comment

                              Working...
                              X