Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hey knap zeg!
Merk wel een soort van bleek verscherpingrandje op.
Ik heb daar ook vaak mee te kampen, wat ik dan doe is bij het verscherpen de horizon ongemoeid laten dmv een masker.
Mercikes voor de goede tip Dries.
Ik heb jammer genoeg mijn layers niet bewaard en kan het niet meer veranderen (tenzij ik helemaal opnieuw begin).
Ik heb wel de naverscherping op de versie voor internet op jouw wijze gedaan.
De update is nu een tikkeltje beter.
Ga ik in de toekomst zeker aandacht aan besteden.
Hey knap zeg!
Merk wel een soort van bleek verscherpingrandje op.
Ik heb daar ook vaak mee te kampen, wat ik dan doe is bij het verscherpen de horizon ongemoeid laten dmv een masker.
Wat een dromerige locatie - heel bijzonder. Mooi standpunt en mooi licht ook. Compositie vind ik ook sterk met dat water in de voorgrond. Iets lager was misschien wel beter geweest, want dat was er meer ruimte geweest tussen de punt van de rots in de voorgrond en het eiland in de achtergrond - dat zit nu erg dicht op elkaar. Verder vind ik het beeld niet echt scherp overkomen, wellicht zit 'm dat in de manier van verscherpen. De halo's zijn de moeite waard om te verwijderen.
Ik gebruik tegenwoordig smart sharpen, zeer goed. Gebruik de methode van Mortierke maar wel aangepast naargelang de foto, behalve de eerste verscherping.
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Manuel, omdat ik het zo een ferme foto vind het wel leuk van er zelf eens mee aan de slag te gaan.
Ben wel uitgegaan van de webversie dus kwaliteit is niet 100% meer..
Een merkbaar verschil qua scherpte.
Wil je me via pb eens de workflow uitleggen hoe je aan dit resultaat komt.
Foto mag blijven staan hoor (denk zelfs dat ik heel wat foto's van mij kan opwaarderen nu).
Alvast bedankt.
Comment