Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaaskenswater

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kaaskenswater

Het Kaaskenswater bij Zierikzee.
    Een stukje historie :
    1576
    2 juni - Mondragon trekt na onderhandelingen met de gouverneur van Zierikzee, de stad binnen en eist zijn boete van 200.000 gulden op.
    Hij verlaat de stad weer op 2 november, en Zierikzee blijft berooid achter, het Kaaskenswater en de Ronde weel zijn
    nog herinneringen aan de dijkdoorbraken die tijdens het beleg veroorzaakt zijn.
    Dus toen hingen er ook al dreigende wolken boven Zierikzee.

Alle vormen van kritiek zijn welkom.En alvast bedankt voor het kijken.

Update

Groeten,
    Johan
    Last edited by Johan1956; 7 november 2012, 11:50.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: Kaaskenswater

Beeldje met een verhaal, zie ik wel graag. Mijn kritiek zou zijn, miss een stuk bovenaan afdoen zodanig dat de horizon op 1/3 van het beeld komt te staan, reden: kijkt gewoon leuker.
    En nog een puntje dat me opvalt bij langer kijken is dat de bomen in algemeen allemaal helder zijn behalve die aan de rechterzijde, die is tegen de kant ineens zeer donker.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

Comment

Fijne foto van een dito locatie. Belichting mooi geregeld (al volg ik voorganger ivm die rechterboom)
      Groeten!

500px / Facebook

Comment

stuk van de lucht eraf, vind ik veel beter/mooier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En nog een stem voor het verwijderen van een (flink stuk) lucht. Die vormen van de wolken aan de bovenzijde zijn fraai, maar omdat het daar zoveel lichter is als in de rest van de foto gaat daar erg veel aandacht naartoe. Verder zou ik het zelf beter hebben gevonden als er aan de horizon iets meer detail te zien was geweest, zoals die toren of molen. Het is daar nu erg donker en feitelijk is niet echt iets dat eruit springt behalve die steiger rechts.
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Eerste en vooral : Heel fijn dat je weer van de partij bent, Bouk. Blij dat je er weer bent, en wens je een spoedig herstel en goede gezondheid toe.
            Allen bedankt voor de opbouwende kritiek.
            De donkere boom is geen resultaat van de bewerking , maar was gewoon donker. Maar ik begrijp dat die zwarte "vlek" teveel aandacht vraagt.
            Ik heb als oplossing de donkere boom er maar afgesneden.
            Verder kan ik heel goed voorstellen dat jullie het advies geven om een stevig stuk van de lucht weg te halen. Maar precies zoals Marsel aanhaalde, ik vond het zo'n mooie wolk. Maar duidelijk de oude valkuil ingetrapt , om teveel op een foto te willen zetten. Nadat ik een stuk van de lucht had weggesneden, kwam ik tot de ontdekking dat ook de lichte plek (links in de lucht) teveel was. Dat kwam eigenlijk best goed uit, omdat het anders meer een pano-uitsnede werd.

Mochten jullie belangstelling hebben , bij beoordeling heb ik een andere foto van dezelfde locatie geplaatst. Kaaskenswater II
            Groeten,
            Johan
            Last edited by Johan1956; 7 november 2012, 11:57.

Comment

Erg mooi, vooral de lucht is heel knap
              Kan eigenlijk niet echt kiezen tussen origineel en update.
              De Update kijkt inderdaad wat rustiger, maar de bovenzijde van de wolken in het origineel vind ik toch ook wel heel mooi.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

Comment

Bedankt voor de goede adviezen, reacties en allen die de moeite namen om even te kijken.
                Groeten,
                Johan

Comment

Working...
                X