Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
wetende waar jij nu woont weet ik dat deze puur natuur is
Hehe, deze is inderdaad puur natuur. Rond de bronsttijd begint het in de hoger gelegen gebieden meestal te sneeuwen wat een massale trek naar lager gelegen gebieden tot gevolg heeft. Rond deze tijd beginnen ze ook de voederstations in de bossen te vullen om zo het wildbestand te ondersteunen. Met wat overleg met de boswachters heb je dan echt wel een grote kans op succes. Ik heb ondertussen ook wel mijn vaste plekjes om te gaan fotograferen zodat je een mooie achtergrond en dergelijke hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf
mist mss wat scherpte, maar anders zeer geslaagd!
Wel ik heb dat probleem wel meer met de lens die ik voor deze foto's gebruik. ik gebruik een oude Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro en op korte afstanden is die echt heel scherp maar als het over langere afstanden gaat lijkt deze soms wat te blurren. ik moet trouwens wel handmatig scherpstellen want de autofocus zit er wat naast en heb op mijn d90 geen fijnafstelling. Nu vraag ik mij toch af waaraan dit kan liggen want ik neem wel altijd op statief foto's en op 100 meter met een f7.1 zoals in deze foto zit toch aan een meer al groot genoege dof om alles in dit tafereel scherp te krijgen. Of is dit eerder dat ik in de nabeweking meer zou moeten verscherpen met een grotere focale lengte?
Ik zou dit wel graag opgelost krijgen want op zich is dit wel een hele toffe lens om mee te werken.
in ieder geval, iedereen al bedankt voor de reacties
Comment