Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Preikestolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Preikestolen

    Erg mooi!
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #17
      Re: Preikestolen

      knap hoor , moet machtig zijn daar vertoeven en fotograferen


      grtjes

      Comment


      • #18
        Re: Preikestolen

        Is toch een knap land daar zeg!
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #19
          Re: Preikestolen

          Dramatisch mooi.
          Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

          Comment


          • #20
            Re: Preikestolen

            Mooie compositie met als gevolg een sterke foto

            Comment


            • #21
              Re: Preikestolen

              "Once the pulpit rock falls down into the fjord, Stavanger will be washed by the sea".
              Noors gezegde.
              695 meter loodrecht naar beneden.
              Wat veel mensen niet weten is dat Noorwegen meerdere keren in de wereld-top-10 van hoge watervallen en vertikale rotswanden voorkomt. Jammer genoeg lokt vooral dit laatste idioten aan en daarom worden de afsluitingen steeds talrijker. Na de vele dodelijke ongevallen bij het basejumpen vanaf het Trollveggen-massief is het nu al jaren verboden. Jos zal ongetwijfeld de reden kennen : de onvoorspelbare wind.
              Nu, laten we ons gelukkig prijzen dat Preikestolen nooit DE toeristische plaats zal worden, daarvoor moet je nog altijd teveel moeite doen om er te geraken.

              Paul (met een absolute heimwee naar het Noorwegen van vroeger, het Noorwegen waar alles nog niet om geld en toeristen melken draaide en het woord forbudt nog niet bestond). Misschien ga ik ooit nog wel eens terug, wie weet ? Zeker als ik dit soort foto's zie.

              Comment


              • #22
                Re: Preikestolen

                Ik woon nu in Noorwegen na 4 opeenvolgende vakanties hier en in 98% van het land bestaat forbudt nog steeds niet. Zolang je wegblijft van Geiranger, preikestolen, Oslo en Galdhoppigen ( vooral in Juli/augustus) ervaar je nog steeds het grenzenloze, open, on-europese, wilde land dat het was in 1992 toen ik hier de eerste keer was.
                Tip: kom in September, quasi geen toeristen, prachtige herfstkleuren, stabiel weer en goedkoper.

                On topic nu :-)
                Prachtig en uniek beeld van deze rots (zonder een massa volk op sportschoentjes en slippers). Zeer geslaagd.

                Groeten
                Jelle
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Preikestolen

                  Staat er zeer mooi op en wat een geluk dat er niemand in je beeld staat. Ook mooi met die dreigende wolken.
                  Knap gedaan !
                  Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                  www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Preikestolen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                    Ik woon nu in Noorwegen na 4 opeenvolgende vakanties hier en in 98% van het land bestaat forbudt nog steeds niet. Zolang je wegblijft van Geiranger, preikestolen, Oslo en Galdhoppigen ( vooral in Juli/augustus) ervaar je nog steeds het grenzenloze, open, on-europese, wilde land dat het was in 1992 toen ik hier de eerste keer was.
                    Tip: kom in September, quasi geen toeristen, prachtige herfstkleuren, stabiel weer en goedkoper.
                    Ja, wat moet ik daar op zeggen, ik was er voor het eerst in 1980 en ben er vele keren (10, 15 keer ?) terug geweest nadien en ik heb het echt wel zien veranderen, niet bepaald in het voordeel. Vb : vroeger waren alle staafkerken open en gratis en nu mag je in een aantal zelfs niet meer fotograferen, zogezegd omdat de flits de fresco's laat afbleken en zonder flits vinden ze het een gebrek aan respect. Ik heb er de motorhomes zien komen en het allemansrecht zien beknotten. Gaan in september is voor mij geen optie, voorlopig moet ik het doen met Juli of Augustus. Jammer maar helaas.
                    Je moet eens vanuit Zweden via de prachtige desolate silvervägen Noorwegen binnenrijden, binnen het kwartier zit je midden in de toeristen. Maar Noorwegen is veel fotogenieker, dat wel.
                    Vroeger stond Noorwegen op één in mijn top drie, nu is het IJsland, Zweden, Noorwegen
                    Maar als ik mag ga ik wel eens een PM sturen, het is altijd leuk om informatie te hebben van ter plaatse.

                    En nu terug on-topic natuurlijk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Preikestolen

                      Bedankt nogmaals iedereen voor alle toffe reacties.

                      Betreft toeristische drukte kan ik niet vergelijken, was ons 1e keer in Noorwegen. Vond het zelf best meevallen betreft de drukte, Op de wat meer bekende trekpleisters heb je altijd toeristen, maar onderweg bijvoorbeeld in Dovrefjell kwam je echt niemand tegen.
                      We zijn wel begin Juni gegaan, het schijnt dan wel een stuk rustiger te zijn als Juli Augustus.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment

                      Working...
                      X