Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

milky way + update+update 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: milky way

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
    De melkweg staat er prachtig op zeg! De voorgrond en de positie van de boom tov de melkweg vind ik minder geslaagd.
    De boom mag erbij, maar de rode vlek onderaan zou ik wel weg doen :-)

Voor de rest:

Comment

ondangs alles,vin ik hem heel knap
      eos 600 d
      lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Amaai ! knap gedaan... Die tak moet er zeker bij, maar staat misschien op een beetje een ongelukkige plaats.
        Maar denk dat je dat niet echt ziet als je die compo maakt.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

nee inderdaad s'anonds zie je er geen hand voor je ogen als je daar plat op je buikje licht moet de verlichting van de camera uit of
          je ziet helemaal niets van je compo . als je door je zoeker kijkt met uw verlichting uit van de camera gaat het al wat beter maar moet je
          toch nog met een pillamp op de boom schijnen voor te zien waar hij in het beeld komt . en dan de camera in goede positie proberen te brengen .
          het is ook niet aangeraden voor daar te lang op je buikje te liggen omdat daar nogal wat gevaarlijk ongedierte rondkruipt . dus het is best dat deze zo snel mogelijk goed staat .
          de melkweg zie je natuurlijk beter op de foto als met het blote oog al heb je wel een duidelijk beeld waar hij zit je kan het vergelijken met een lichte wolk die overkomt . maar door de zoeker is hij moeilijker te zien ,
          heb nu de update geplaatst en ben benieuwd . ik dacht zelfs er een vierkante compo van te maken door aan de rechterkant nog wat af te halen graag jullie gedacht daar over .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
            instellingen zijn f 4,5 sluittijd 30 sec iso 1600 waarom laag f getal en hoge iso hoge iso is de sencor gevoeliger en vang je de meeste sterren lage f voor zo veel mogelijk licht van de sterrehemel en sterren te hebben . 30 sec is ook de maximum anders blijven de sterren geen puntjes meer maar worden het streepjes .
            bij een lager iso zou ik de sluittijd nog langer moeten laten open staan voor de melkweg in beeld te krijgen en worden de sterren dus streepjes vandaar deze instellingen . ik weet het zijn niet
            de beste condities voor een foto maar wel voor deze met de melkweg . de belichting op de boom is ingekleurd met een pillamp hoop dat je hier wat aan hebt ;
            groeten Steven toestel is een canon EOS 7D lens 8 mm sigma
            Dit had ik 3 weken vroeger moeten weten. Zat ik daar met de melkweg in vol ornaat en geen idee hoe ik het kon vastleggen...
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Working...
            X