Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asbyrgi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Asbyrgi

Asbyrgi...Een grote hoefijzervormige depressie in het landschap van IJsland.
    Over hoe het is ontstaan lopen de meningen blijkbaar uiteen. Volgens 1 bron zou het onstaan zijn door een grote overstroming in de ijstijd, volgens een andere bron doordat het 8-benige paard Sleipnir van de God Odin daar een afdruk heeft nagelaten

Anyway...Asbyrgi dus...

facebook

500px

Re: Asbyrgi

Knappe foto. . Mooie kleuren en licht.
    Enige twijfel over de centrale compo, weet niet of er veel anders mogelijk was.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

Dank voor de eerlijke comment jos!
      Ik begrijp je opmerking en er was zeker ruimte daar om minder centraal te gaan. Nu de reden waarom ik hem toch centraal heb gezet was omdat ik zowel de lucht links wilde als de rotsen rechts met hun rode gloed. Om de voorgrond iets interessanter te maken wou ik ook die boom. Voor de rest stond er niet veel dat als voorgrond kon dienen, geen boom, geen steen, geen groen plantje dat afsteekt bij de rest, enkel die kleine struikjes die je op de foto ziet die vrij egaal zijn. Maar zoals gezegd, ik ken je perfect volgen...
      facebook

500px

Comment

schoontje

kwou ni zeggen goddelijk
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

-------
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Het is donders moeilijk om daar vanop de grond een deftige foto te nemen maar Matthias is daar in geslaagd. Zeer atypisch en zeer speciaal.
            Mooi gedaan. Ik zou niet meteen aan Ásbyrgi gedacht hebben maar de bergflanken in de verte verraden de locatie. Er loopt een wandelpad op de rand maar dat heb ik nog nooit gedaan.
            Wel een merkwaardig beeld met de dorre begroeiing op dat moment van het jaar, in de zomer staat alles in het groen en het is merkwaardig om te zien hoe de IJslanders zo gecharmeerd zijn door het onnozele meertje aan het einde van de kloof, komt dat door de eendjes of komt dat door het feit dat ze op dit moment gewandeld hebben door wat in hun ogen "een bos" is ?? Ik weet het niet.

Al bij al ben ik niet zo Ásbyrgi-achtig, ik herinner me niet dat ik er ooit een foto gemaakt heb.
            In het kort : mooi gedaan Matthias.

Comment

Asbyrgi is erg lastig als fotoplaats. Deze is erg knap gedaan.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Bedankt voor je toelichting Mathias.

De typische voorgrond kwam me bekend voor van een andere foto van je. Deze even opgezocht. HIER
                Ervan uitgaande dat dit het hetzelfde rotsblok is, vind ik deze kwa compo toch wel beter. De specifieke vorm van het blok komt hier ook meer tot zijn recht. Maar dat is misschien puur mijn smaak he.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

Comment

Mijn eerste indruk..rotsblok te centraal...en ook 2 eyecatchers, boom en rots.
                  Kon je niet wat naar re zodat je die boom er niet bij zou staan?
                  Anders wel mooi het "licht" gevangen op die rots!
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Mooi verzadigde kleuren en het betere blendwerk
                    Groeten!

500px / Facebook

Comment

dank voor het reageren!

@Pascale: ik kan je volgen ivm met die 2 eyecatchers...maar ik wou per se iets op de voorgrond...mss moest ik idd ook een genomen hebben zonder die boom. Zonder voorgrond was er zeker plaats genoeg hoor (ik kon ook achter de boom gaan staan bv), maar ik had hier echt gezocht naar iets om op de voorgrond te zetten en die boom was zowat het enige...maar mss moet er idd niet altijd iets op de voorgrond staan...
                      facebook

500px

Comment

prachtige kleuren heb je hier weer
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Prachtig licht, mooie kleuren. De compo komt voor mij ook wat centraal over, maar al sik de comments hiervoor lees, is het volgens mij wel duidelijk dat je er het maximum hebt uitgehaald. Knap gedaan !
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

nogmaals bedankt voor de reacties!
                            facebook

500px

Comment

Working...
                            X