Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kelimutu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kelimutu


    Net voor zonsopgang kon ik dit plaatje schieten op de top van de Kelimutu op Flores (Indonesië).
    Deze ervaring was de eenzame klim in 't donker wel waard.




    update: 'tintje' donkerder



    Last edited by kohraya; 8 oktober 2012, 06:55.

  • #2
    Re: Kelimutu

    Al diverse foto`s gezien in de reisbrochures van dit bijzondere fenomeen, maar je hebt dit toch wel heel knap weerggegeven. De klim zeker waard geweest.
    Vind de foto in zijn geheel wel wat te helder voor het tijdstip dat deze genomen is.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Kelimutu

      Als laatste stap in mijn bewerking - ik was aan 't twijfelen - heb ik hem inderdaad wat lichter gemaakt in zijn geheel.
      De update toont de voorlaatste stap van de bewerkingen. Niet veel verschil, maar toch iets meer naturel.
      Mercikes voor de snelle en terechte reactie Jos.

      Comment


      • #4
        Re: Kelimutu

        kijkt al veel beter,zeker de klim waard
        knap ko..
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

        Comment


        • #5
          Re: Kelimutu

          mooi hoor!

          Comment


          • #6
            Re: Kelimutu

            Vind de up stukken beter hoor. Thanks
            Zou er zelfs nog wat extra contrast in durven steken.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Kelimutu

              sorry hoor, maar als dit een zonsopgang is klopt er iets niet met het licht op de voorgrond .
              zo te zien is de zon zelfs nog niet verschenen aan de horizon en het meer baad in volle licht ?
              als ik de exif bekijk moet de foto rond 4.30AM genomen zijn .
              correct me if i'm wrong .
              Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

              http://shantiguru.1x.com

              Comment


              • #8
                Re: Kelimutu

                In mijn exif staat 10h24. Met de zes uur tijdsverschil is dat 5h24 terwijl de zon rond 6h op kwam.
                Zoals je weet, kan je met lange sluitertijden meer licht 'vangen' in 't donker. Dit is echter niet slecht één foto.
                Voorgrond is een hdr van 5 opnames variërend tussen 1/30" en 0,3" , terwijl de lucht een blend is van een opname op 1/30" met een filter.

                De reden waarom ik zo te werk ben gegaan:
                De twee dagen dat ik de krater beklom, was het geen al te best weer. Even na zonsopgang kwam de mist opzetten boven de krater.
                Zo erg dat je het water niet meer zag.
                Het moment daarvoor, als de zon helder scheen en de lucht nog mooi blauw was, had je een harde slagschaduw in de krater.
                En aangezien de meeste foto's door de dag zijn genomen en de ochtendfoto's vaak te donker zijn, heb ik de voordelen van hdr benut.

                Comment


                • #9
                  Re: Kelimutu

                  OK, bedankt voor de info (had me een uurtje vergist )
                  technisch idd een knappe uitvoering maar het komt volgens mijn persoonlijke mening niet natuurlijk over .
                  smaken verschillen hé ;-)
                  Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                  http://shantiguru.1x.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kelimutu

                    schoontje
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kelimutu

                      knappe foto van een prachtige locatie
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment

                      Working...
                      X