Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aurora borealis 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aurora borealis 2

Ik hoop dat deze foto hier tussen mag staan :-)

Re: Aurora borealis 2

Zeer zeker, waarom ook niet, iedereen doet het

Je hebt een mooi verschijnsel in beeld gebracht, alleen jammer dat de rest van de plaat daar niet bij aansluit:
    De dame in het rode jasje valt keihard op en staat, samen met die heer zeker niet mooi in beeld, daarbij aansluitend is het stukje voorgrond in zo'n groot contrast met het verschijnsel dat het wreed jammer is dat het er überhaupt nog bij staat.
    Zo'n prachtig spektakel vind ik persoonlijk op z'n mooist als er natuurlijk licht valt op de voorgrond.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Hij mag er zeker tussen staan hoor.
      Het hemelgedeelte is echt prachtig natuurlijk. De voorgrond is inderdaad een beetje een tang op een varken, zowel onderwerp als licht
      Eerlijk gezegd: ik zou gewoon de voorgrond wegcroppen, en je hebt een prachtig plaatje.
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

Comment

Hij mag hier zeker staan!
        Maar ik volg de rest hier...jammer van de onderkant..zou die ook eventueel croppen.
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

ik ga volledig mee in het commentaar van mijn voorgangers.

groetjes

moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

'k Weet nie, zou de voorgrond laten en alleen het koppeltje verwijderen.
            Zonder voorgrond is het een totaal andere foto.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              'k Weet nie, zou de voorgrond laten en alleen het koppeltje verwijderen.
              Zonder voorgrond is het een totaal andere foto.

Grtz, RF
              Ik wil je niet van het tegendeel overtuigen hoor, Falcon, elk z'n mening he?
              Maar vind je het niet jammer: zo'n schoon natuurlijk licht, zo keihard verstoord door dat onnatuurlijk licht op de voorgrond?
              't Is maar een idee
              Last edited by Vinnydizzy; 5 oktober 2012, 07:11.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Ik wil je niet van het tegendeel overtuigen hoor, Falcon, elk z'n mening he?
                Maar vind je het niet jammer: zo'n schoon natuurlijk ligt, zo keihard verstoord door dat onnatuurlijk ligt op de voorgrond?
                't Is maar een idee
                Zeg maar Luc, Bruno.
                Om eerlijk te zijn, ik heb dit nog nooit in levende lijve mogen meegemaakt dat noorderlicht, bijgevolg weet ik niet hoe dat op de grond reflecteert.
                Toch vind ik de foto mooi, mss. omdat dit noorderlicht hier zo mooi gefotografeerd is met die sterrenhemel op de achtergrond.
                Zal weer een kwestie van smaak zijn zeker?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Merci voor de reacties.
                  Ik snap dat de voorgrond misschien te hard en storend werkt maar deze foto zonder voorgrond deed het voor mij ook niet.
                  Vond het persoonlijk beter met voorgrond dan zonder, had misschien wel de voorgrond wat minder hard kunnen maken.
                  Zal er de volgende keer rekening mee houden, en hopelijk zijn er dan minder storende elementen in de omgeving!

Comment

Mooi fenomeen en dat fenomeen goed vastgelegd!
                    De voorgrond stoort mij vooral omdat hij wat te benepen is. Een iets ruimere voorgrond was beter geweest denk ik
                    facebook

500px

Comment

Mooi verschijnsel.
                      Het licht op de voorgrond wat verminderen ?
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

Comment

Dit zien (en dat hoef ik er nog niet persé een schoon beeld van te maken) staat héél hoog op mijn verlanglijstje.

Over de foto zelf; lucht is mooi, voorgrond wat minder. Je had misschien wat dichter bij die mensen moeten gaan staan, zodat je dat hekken kon ontwijken.
                        Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Prachtig dit fantastische fenomeen vast weten te leggen.
                          Zou idd overwegen de 2 mensen weg te clonen.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

Comment

Working...
                          X