Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sunset near Karamea - NZ
Collapse
X
-
-
-
Re: Sunset near Karamea - NZ
super! de details in het zand, de steen op de juiste plaats, de reflectie en het licht... knapgroeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
-
schitterend , ik vind de compo en de kleuren weer superWebsite: http://vvbelleg.jalbum.net/
Comment
-
Thx Bruno !
Benieuwd naar de criteria om wel een Dama topper te zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtIs zeker niet mis, maar zeker ook geen Dama topper.
Comment
-
-
Prachtige foto
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtThx Bruno !
Benieuwd naar de criteria om wel een Dama topper te zijn...
bv de lijnen in het zand rond de steen zijn weeral schitterend in beeld gebracht .
mss niet exotisch genoeg ?
foto zou idd hier in België kunnen genomen zijn en iets want men niet kent spreekt dikwijls veel meer aan .
als ik bv een foto in Thailand laat zien, daar genomen en die echt heel goed is, vinden ze dat daar maar gewoon; laat ik echter een polderlandschap uit België zien vinden ze dat fantastisch ook al is die van mindere kwaliteit .
Comment
-
Daar was het mij in deze opname inderdaad ook om te doen
Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht...bv de lijnen in het zand rond de steen zijn weeral schitterend in beeld gebracht...
Ook langs de andere kant van de wereld moet je het soms doen met een "saai" zandstrand zonder meer...
Dan maar op zoek naar boeiende voorgrondelementen, reflecties, en hopen op een mooie lucht...
Dat alleen al is een hele uitdaging vind ik.
Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht...mss niet exotisch genoeg ?
foto zou idd hier in België kunnen genomen zijn en iets want men niet kent spreekt dikwijls veel meer aan ...
Comment
-
Danny, ik kan zo uit je Opaalkust album een paar foto's hiernaast zetten die deze foto kunnen toppen.
Er zijn zo tal van foto's uit je NZ album (denk boulders,...) die NZ uitademen en dat vind ik hier niet. Deze had gelijk waar en gelijk door wie genomen kunnen worden.
Maakt dit een slechte foto? Nee hoor, absoluut niet. Er zijn genoeg elementen die het als een goede foto maken.
Maar als één van de toppers hier op dit forum (en dan trek ik conclusies uit het aantal HoF's die je op jaarbasis haalt, en de foto's die ik doorheen de jaren al gevolgd heb van je), verwacht je gewoon dan vingerknisperend "meer"-gevoel. Dat heb ik niet bij deze foto.
Ik kan begrijpen dat er voor jou als fotograaf aan deze foto gevoelens vasthangen van de beleving ter plekke en ik herken dat gevoel wel.
Je hebt in je post-processing vooral naar techniciteit en waarheidsgevoel gewerkt en dat heel goed weergegeven.
Maar je weet donders goed dat ik geen ja-knikker ben als iedereen ja-knikt. Hell, ik lees zelfs niet eens de andere comments vooralleer ik zelf een mening vorm. En ja, dat kan dan eens tegenovergesteld zijn dan hetgene er al eerder staat.
Comment
-
maakt me niets uit, waar de foto genomen is.
gaat mij om de opname en die vind ik weer heeel mooi.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Merci voor jouw toelichting.
Je weet dat ik jouw kritische blik heel hard apprecieer ! Het is trouwens door deze scherpe kritieken dat ik steeds tracht verder te verbeteren.
Je zou dit idd niet met NZ associëren, maar het is deel van de reis, en ik vond deze plaat minstens even SC-waardig als vele andere.
De emotie zal wel meespelen, vooral omdat je niet in de foto kan zien welke moeite ik moeten doen heb om van een eindeloos strand zonder iets, toch iets te maken.
Dit was de uitdaging van het moment, wetende dat ondertussen het licht snel verandert.
Ik was heel blij dan toch op natuurlijke wijze een boeiende (denk ik toch) compositie te maken, door de "visvormige" structuur rond de grote steen, en de kleine steentjes die een mooie golving door het beeld maken...
Maar ik ben volledig akkoord dat er andere smaken zijn, en dat niet iedereen vindt wat ik er van vind... gelukkig maar
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtDanny, ik kan zo uit je Opaalkust album een paar foto's hiernaast zetten die deze foto kunnen toppen.
Er zijn zo tal van foto's uit je NZ album (denk boulders,...) die NZ uitademen en dat vind ik hier niet. Deze had gelijk waar en gelijk door wie genomen kunnen worden.
Maakt dit een slechte foto? Nee hoor, absoluut niet. Er zijn genoeg elementen die het als een goede foto maken.
Maar als één van de toppers hier op dit forum (en dan trek ik conclusies uit het aantal HoF's die je op jaarbasis haalt, en de foto's die ik doorheen de jaren al gevolgd heb van je), verwacht je gewoon dan vingerknisperend "meer"-gevoel. Dat heb ik niet bij deze foto.
Ik kan begrijpen dat er voor jou als fotograaf aan deze foto gevoelens vasthangen van de beleving ter plekke en ik herken dat gevoel wel.
Je hebt in je post-processing vooral naar techniciteit en waarheidsgevoel gewerkt en dat heel goed weergegeven.
Maar je weet donders goed dat ik geen ja-knikker ben als iedereen ja-knikt. Hell, ik lees zelfs niet eens de andere comments vooralleer ik zelf een mening vorm. En ja, dat kan dan eens tegenovergesteld zijn dan hetgene er al eerder staat.
Comment
-
Vind hem zeer knap.
Mooie reflecties, de lijntjes in de voorgrond rond de steen zijn echt heel mooi.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Ik begrijp Bruno wel wat betreft dat deze foto om het even waar kon getrokken zijn en hij ademt inderdaad niet NZ uit, maar persoonlijk vind ik die structuur van de lijnen rond de steen, die zo mooi scherp in beeld zijn gebracht toch wel een bijzondere aandachtstrekker. Zo knap gezien.
En dat je altijd al de moeite van de wereld doet om elke foto toch weer mooier of knapper te maken, dat zie je heel duidelijk in je foto's.
Of dit nu tot de collectie Dama toppers behoort ? Je hebt in je ,ondertussen grote, collecties wel heel bijzondere en originele exemplaren zitten waardoor deze misschien meer bij de gemiddelde Damafoto valt. Maar in "mijn" collectie zou deze de topper allertijden zijn
Het is gewoonweg een foto die tot in de puntjes af is !Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtDe emotie zal wel meespelen, vooral omdat je niet in de foto kan zien welke moeite ik moeten doen heb om van een eindeloos strand zonder iets, toch iets te maken.
Dit was de uitdaging van het moment, wetende dat ondertussen het licht snel verandert.
Ik was heel blij dan toch op natuurlijke wijze een boeiende (denk ik toch) compositie te maken, door de "visvormige" structuur rond de grote steen, en de kleine steentjes die een mooie golving door het beeld maken...
Wat je foto betreft.....ik heb die eens gecropt...blauwe lucht weg = verhoudingen behouden...li de zandstructuur bijna uit de hoek..begrijp je wat ik bedoel?
Maar zoals gewoonlijk...scherp, mooi van kleur en comp!
Gr Pascale
Comment
Comment