Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik volg Pascale.
Het is verfrissend om eens een niet-typische foto van de Oxaráfoss te zien.
Voor iemand die de eerste keer IJsland bezoekt is Thingvellir ongetwijfeld een must maar ik vind het overhypet. Ook fotografisch.
Ze hadden ook nooit het pad naar de Lögberg mogen asfalteren vind ik. Op deze plaats werden (heel) vroeger de wetten uitgevaardigd (lög = wet) en heel dikwijls ook "straffen" uitgevoerd.
Er ligt daar een poel vol met muntstukjes, alweer een van die absurde ideeën uit de moderne tijd.
De rotswand diende als klankbord voor de woordvoerder die de wetten voorlas terwijl de anderen konden schuilen in de luwte.
Thingvellir is de "emotionele" hoofdstad van het land, als er weer eens iets te vieren is zijn de files hier op hun ergst, hoewel ik het IJslandse woord voor "file" niet ken.
In het kort : goed gedaan Benjamin.
Al de mijne van deze plaats zijn in de digitale hemel.
inderdaad een mooie plaat .
ik persoonlijk , maar dat is mijn mening en die is ook niet altijd correct :-)
zou bovenaan iets afknippen ( het bovenste linkse gedeelte met het groen) om zo meer de kracht van het water eruit te halen.
maar het blijft ook zoals hij nu is, een hele mooie foto
Comment