Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het licht van de blauwe maan + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het licht van de blauwe maan

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
    mooi, maar zou eens overwegen om het geel in de foto wat terug minder te zetten.
    'k Heb een update geplaatst met het geel wat verminderd. Bedankt voor de suggestie
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
      'k Heb een update geplaatst met het geel wat verminderd. Bedankt voor de suggestie
      Heb eerder de indruk dat je de schaduwen wat geminderd hebt dan dat je het geel verminderd hebt?
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Heb eerder de indruk dat je de schaduwen wat geminderd hebt dan dat je het geel verminderd hebt?
        'k Heb nochtans niets aan de schaduwen veranderd.
        Enkel in lightroom de witbalans terug aangepast naar wat uit de camera kwam en dan met de kleurenschuivers het geel wat terug naar het groen geschoven.
        De kleuren zijn nu buiten wat saturatie gerekend nagenoeg dezelfde als de kleuren zoals ze uit de camera kwamen.
        Maar toegegeven, ik had er al niet veel aan geprutst dus het terugplaatsen van alles levert slechts een miniem verschil op.
        Mijn foto's

Comment

tof shot
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            'k Heb nochtans niets aan de schaduwen veranderd.
            Enkel in lightroom de witbalans terug aangepast naar wat uit de camera kwam en dan met de kleurenschuivers het geel wat terug naar het groen geschoven.
            De kleuren zijn nu buiten wat saturatie gerekend nagenoeg dezelfde als de kleuren zoals ze uit de camera kwamen.
            Maar toegegeven, ik had er al niet veel aan geprutst dus het terugplaatsen van alles levert slechts een miniem verschil op.
            Ik had hem eens in PS open gedaan, met saturatie enkel de gele tinten 20% naar beneden gedaan.
            Hier is een voorbeeldje. klikkie
            Kunt dit eens proberen, of anders in LR bij HSL/kleur/zwartwit ---> verzadiging --> pipetje op gele kleur in foto aanduwen en veranderen.

p.s ik vind het beter zoiets in PS te doen simpelweg omdat je dan met maskers kunt werken en al wat je niet wil veranderen terug op de originele kleur kunt "gommen".
            Last edited by corre1980; 2 september 2012, 21:15. Reden: nog wat uitleg :)
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

Comment

Ik kan moeilijk beoordelen wat de kleuren betreft....bekijk hier op mijn laptop.
              Maar vind het wel mooi met al die sterretjes....en jij ook eens als model......ik zou daar neerliggen...handen onder mijn hoofd en naar de sterren kijken!!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                ik zou daar neerliggen...handen onder mijn hoofd en naar de sterren kijken!!
                Gr Pascale
                Pascale, 'k denk dat je van gedacht zou veranderen wat betreft het neerliggen mocht je er zelf gestaan hebben.
                De strepen die je ziet in het gras zijn gemaakt door een landbouwmachine die een paar uur ervoor vloeibare mest ingereden heeft.
                Vandaar ook de laarzen bij droog weer
                Mijn foto's

Comment

Working...
                X