Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

church in the mist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• church in the mist

had graag de takken linksboven weggekregen in photoshop maar is me niet gelukt.

Laat maar horen wat jullie ervan vinden

tweede poging, een meer realistische weergave, wat gecropt en takken verwijderd
    Last edited by geneve; 2 september 2012, 15:33.
    nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

Re: church in the mist

Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
    had graag de takken linksboven weggekregen in photoshop maar is me niet gelukt.
    is niet zo moeilijk. maak een ruime selectie rond de takken met de lasso-tool, rechtsklikken en fill - content aware.
    Het grootste werk is hiermee gedaan. Wat fijntjes afwerken en klaar is kees.
    Foto komt me net iets te HDR-achtig over (halo rond kerkje en bomen), gras op de voorgrond komt niet echt natuurlijk over.

groeten
    Maarten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
      is niet zo moeilijk. maak een ruime selectie rond de takken met de lasso-tool, rechtsklikken en fill - content aware.
      Het grootste werk is hiermee gedaan. Wat fijntjes afwerken en klaar is kees.
      Ik had dit al geprobeerd, maar dan krijg ik goed zichtbare vlekken op de plaats van de takken. Die krijg ik dan weer niet weg. Enfin, ik post dit mss beter eens in bewerking ofzo.
      Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
      Foto komt me net iets te HDR-achtig over (halo rond kerkje en bomen), gras op de voorgrond komt niet echt natuurlijk over.

groeten
      Maarten
      Het was hier niet mijn bedoeling om een realistisch beeld weer te geven. Bij bepaalde foto's hou ik wel van een surrealistische bewerking, wat bij deze plaat zeker de bedoeling was. De halo's zijn idd een heikel punt, mss werk ik er nog eens aan.

Comment

geneve, als je de halo's wilt vermijden probeer dan eens Oloneo [KLIK]
        Helaas enkel voor PC beschikbaar anders had ik het allang gekocht.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          geneve, als je de halo's wilt vermijden probeer dan eens Oloneo [KLIK]
          Helaas enkel voor PC beschikbaar anders had ik het allang gekocht.

Grtz, RF
          Dat is geen argument om halo's weg te krijgen. Misschien heb je wel aandelen bij Oloneo.
          Halo's zijn het resultaat van een te doorgedreven hdr bewerking en te schril contrast tussen de delen die je oplicht en tegenhoudt. Niet meer niets minder. Effe de knopjes wat te sussen leggen en je komt er wel.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

deze doet het minder voor mij...sorry...teveel HDR gevoel en te soft voor mij.
            Ik zou het zeker eens opnieuw bekijken want de compo en de sfere zit wel goed!
            facebook

500px

Comment

Iets teveel HDR hoor, vooral het gras ziet er niet mooi meer uit.
              Is dat omgeving Poelberg Tielt? Heb mijn oog ook al eens laten vallen op dat bouwsel
              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
              500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                Iets teveel HDR hoor, vooral het gras ziet er niet mooi meer uit.
                Is dat omgeving Poelberg Tielt? Heb mijn oog ook al eens laten vallen op dat bouwsel
                is idd vlak aan de Poelberg, ik woon op 500m van dat kerkje
                Last edited by geneve; 2 september 2012, 15:40.

Comment

update oogt beter.
                  vriendelijke groeten, Helen
                  Updated WWW.HELENICA.NL
                  ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Dat is geen argument om halo's weg te krijgen. Misschien heb je wel aandelen bij Oloneo.
                    Halo's zijn het resultaat van een te doorgedreven hdr bewerking en te schril contrast tussen de delen die je oplicht en tegenhoudt. Niet meer niets minder. Effe de knopjes wat te sussen leggen en je komt er wel.
                    Dat is het hem juist wel want met Oloneo heb je geen halo's. Ik ga ervan uit dat u het programma niet kent.
                    En om u gerust te stellen, ik heb geen aandelen bij hen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik werk evengoed met Photomatix Pro zonder halo's. Het is alleen een kwestie van weten wat je doet en waarom je halo's bekomt. Op die manier worden ook de belachelijke hdr-probeersels de wereld uitgeholpen.
                      Soit, het is een argument als een ander. Ieder werkt met het programma dat het hem het beste past. Ik heb al tal van andere hdr-programma's gewerkt, ik keer altijd terug naar Photomatix. Is het meest veelzijdige en meest controleerbare programma op de markt, voor zover ik het weet.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
                        is idd vlak aan de Poelberg, ik woon op 500m van dat kerkje
                        Deze is niet slecht maar er is toch wel ruimte voor verbetering.
                        Als je zo dicht woont zou ik zeker nog eens terugkeren en proberen om de boom volledig in beeld te krijgen en de weg rechts in het hoekje te laten beginnen.
                        De compo zou er toch beter worden denk ik.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Working...
                        X