Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
had graag de takken linksboven weggekregen in photoshop maar is me niet gelukt.
is niet zo moeilijk. maak een ruime selectie rond de takken met de lasso-tool, rechtsklikken en fill - content aware.
Het grootste werk is hiermee gedaan. Wat fijntjes afwerken en klaar is kees.
Foto komt me net iets te HDR-achtig over (halo rond kerkje en bomen), gras op de voorgrond komt niet echt natuurlijk over.
is niet zo moeilijk. maak een ruime selectie rond de takken met de lasso-tool, rechtsklikken en fill - content aware.
Het grootste werk is hiermee gedaan. Wat fijntjes afwerken en klaar is kees.
Ik had dit al geprobeerd, maar dan krijg ik goed zichtbare vlekken op de plaats van de takken. Die krijg ik dan weer niet weg. Enfin, ik post dit mss beter eens in bewerking ofzo.
Foto komt me net iets te HDR-achtig over (halo rond kerkje en bomen), gras op de voorgrond komt niet echt natuurlijk over.
groeten
Maarten
Het was hier niet mijn bedoeling om een realistisch beeld weer te geven. Bij bepaalde foto's hou ik wel van een surrealistische bewerking, wat bij deze plaat zeker de bedoeling was. De halo's zijn idd een heikel punt, mss werk ik er nog eens aan.
geneve, als je de halo's wilt vermijden probeer dan eens Oloneo [KLIK]
Helaas enkel voor PC beschikbaar anders had ik het allang gekocht.
Grtz, RF
Dat is geen argument om halo's weg te krijgen. Misschien heb je wel aandelen bij Oloneo.
Halo's zijn het resultaat van een te doorgedreven hdr bewerking en te schril contrast tussen de delen die je oplicht en tegenhoudt. Niet meer niets minder. Effe de knopjes wat te sussen leggen en je komt er wel.
deze doet het minder voor mij...sorry...teveel HDR gevoel en te soft voor mij.
Ik zou het zeker eens opnieuw bekijken want de compo en de sfere zit wel goed!
Dat is geen argument om halo's weg te krijgen. Misschien heb je wel aandelen bij Oloneo.
Halo's zijn het resultaat van een te doorgedreven hdr bewerking en te schril contrast tussen de delen die je oplicht en tegenhoudt. Niet meer niets minder. Effe de knopjes wat te sussen leggen en je komt er wel.
Dat is het hem juist wel want met Oloneo heb je geen halo's. Ik ga ervan uit dat u het programma niet kent.
En om u gerust te stellen, ik heb geen aandelen bij hen.
Ik werk evengoed met Photomatix Pro zonder halo's. Het is alleen een kwestie van weten wat je doet en waarom je halo's bekomt. Op die manier worden ook de belachelijke hdr-probeersels de wereld uitgeholpen.
Soit, het is een argument als een ander. Ieder werkt met het programma dat het hem het beste past. Ik heb al tal van andere hdr-programma's gewerkt, ik keer altijd terug naar Photomatix. Is het meest veelzijdige en meest controleerbare programma op de markt, voor zover ik het weet.
is idd vlak aan de Poelberg, ik woon op 500m van dat kerkje
Deze is niet slecht maar er is toch wel ruimte voor verbetering.
Als je zo dicht woont zou ik zeker nog eens terugkeren en proberen om de boom volledig in beeld te krijgen en de weg rechts in het hoekje te laten beginnen.
De compo zou er toch beter worden denk ik.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment