Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Presque l' île de Rhuys

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Presque l' île de Rhuys

Met blauwe lucht...

Last edited by gilclaes; 24 augustus 2012, 10:34.

Re: Presque l' île Rhuys

mooi desolaat , enkel die mast op het bootje is volgens mijn bescheiden mening er teveel aan .
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
      mooi desolaat , enkel die mast op het bootje is volgens mijn bescheiden mening er teveel aan .
      Dat is geen bescheiden mening maar een terechte...
      Heb ze maar even weggetoverd.
      Bedankt voor je reactie.
      Groet.
      Gil

Comment

Je hebt waarschijnlijk de foto wat gedesatureerd...lucht ziet er niet echt natuurlijk uit.
        Ook zie ik wat lensvertekening li van de foto.
        Anders wel goed van comp.!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Een speciale bewerking, die ik niet onmiddellijk kan apprecieren.

groeten
          Maarten

Comment

Een bevreemdend beeld, dat maakt 'em net zo goed voor mij
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              Je hebt waarschijnlijk de foto wat gedesatureerd...lucht ziet er niet echt natuurlijk uit.
              Ook zie ik wat lensvertekening li van de foto.
              Anders wel goed van comp.!
              Gr Pascale
              ik volg hier. Lucht ziet er idd beetje vreemd uit. Waarschijnlijk persoonlijk, maar deze is minder mijn ding dan jouw andere foto's...
              facebook

500px

Comment

Ik zie de bedoeling maar het ligt er te dik op, neigt te veel naar een HDR look die bij dit beeld niet echt past voor mij
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

Comment

Ik ben al een paar keer komen kijken en deze foto fascineert me wel. Ik denk dat als u een klein beetje blauw in de lucht gelaten had (om het grijze te breken) , dit beter werkte met de oranje accenten. Nu is het precies een overgang van kleur naar zwart/wit en dat wringt een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
                    Ik ben al een paar keer komen kijken en deze foto fascineert me wel. Ik denk dat als u een klein beetje blauw in de lucht gelaten had (om het grijze te breken) , dit beter werkte met de oranje accenten. Nu is het precies een overgang van kleur naar zwart/wit en dat wringt een beetje.
                    Ja... die desaturatie...
                    Komt door het feit dat ik bijna steeds mijn eigen gevoelens en emoties in een beeld tracht te leggen en niet louter een weergave van de juiste werkelijkheid nastreef.
                    Het mooie kunnen waarnemen en technisch in beeld kunnen brengen is op zich al heel moeilijk en een kunst op zich maar ik tracht steeds, wanneer de foto zich er toe leent, een stapje verder te gaan en het beeld te beďnvloeden en een andere dynamiek mee te geven.
                    Hier wou ik het desolate gevoel benadrukken... en daarom de grijze lucht...
                    Zal de foto plaatsen met blauwe lucht om het verschil aan te tonen.
                    Daar is nog wel de mast van de boot te zien...merk ik nu.
                    Bedankt voor de reacties en meningen.
                    Groet.
                    Gil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                      Ja..
                      OK, maar een grijze lucht klopt niet met dit soort bewolking.
                      vind de tweede beter.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                        Ja... die desaturatie...
                        Komt door het feit dat ik bijna steeds mijn eigen gevoelens en emoties in een beeld tracht te leggen en niet louter een weergave van de juiste werkelijkheid nastreef.

Gil
                        snap je helemaal hoor , heb ook al eens de neiging in die richting maar voorlopig hou ik me nog een beetje in ;-)

de blauwe lucht doet het niet echt voor mij ; als het je echt bevreemdend en desolaat wil houden zou ik eens overwegen de lucht meer het tintje te geven zoals de kleur van de steen ( gelig-oker ) ; denk dat dit beter zou associëren.
                        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

[QUOTE=gilclaes;3645240]Ja... die desaturatie...
                          Het mooie kunnen waarnemen en technisch in beeld kunnen brengen is op zich al heel moeilijk en een kunst op zich maar ik tracht steeds, wanneer de foto zich er toe leent, een stapje verder te gaan en het beeld te beďnvloeden en een andere dynamiek mee te geven.
                          Zal de foto plaatsen met blauwe lucht om het verschil aan te tonen.
                          Daar is nog wel de mast van de boot te zien...merk ik nu.

De blauwe lucht werkt wel in mijn ogen. Maar zoveel paar ogen als er zijn, zoveel meningen zijn er ook. Een geluk, anders waren alle foto's hetzelfde, niet? Een gevoel overbrengen met een beeld is sowieso een hele uitdaging, en
                          we kunnen niet verwachten dat iedereen hetzelfde voelt bij het waarnemen of kijken naar een beeld. Maar juist dat maakt fotografie/beeldende kunst juist zo interessant; dat 'polyinterpretabel' zijn. Ik ben dus benieuwd naar je volgende uitdagingen!

Comment

Working...
                          X