Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
compo en licht prachtig!
Maar de bewerking laat idd wat de wensen over. Denk dat je teveel uit de foto hebt willen halen. Verscherping is op het randje en er zit nog een lichte blauwe zweem in die je foto grauw laat over komen...
Alles is uiteraard afhankelijk van smaak, en als je hem zelf mooi vind is dit natuurlijk het belangrijkst.
De setting met deze knappe compo en mooie kleuren in de lucht vind ik erg mooi.
De bewerking is ook niet mijn smaak, oververscherping vind ik wel meevallen. Vignet is persoonlijk het stoort hier niet echt. Foto komt voor mij onnatuurlijk over omdat de foto te helder is voor het tijdstip waar deze is op genomen.
Heb in PS even de onderkant van de curve stevig naar beneden getrokken, en de bovenkant tikkeltje omhoog. Zie KLIK Vind hem zelf dan een stuk natuurlijker overkomen. Als je dit op het origineel zou doen ziet het er uiteraard wel een stuk beter uit dan dit. Als ik de link weg moet halen zeg je het maar.
@Cytochrome Bedankt voor het commentaar!, lichte blauwe zweem mij niet echt opgevallen..
@Jos82 Bedankt voor je uitgebreide toelichting!
Te helder voor de tijd van de dag kan op zich kloppen, aangezien het een hdr is, dus duidelijk wordt opgelicht door één van de overbelichte foto's. Vignet is later toegevoegd aangezien dat mijn smaak is .
Ook bedankt voor je bewerking en laat hem gerust staan!, Al vind ik mijn "origineel" toch mooier .
compo en licht prachtig!
Maar de bewerking laat idd wat de wensen over. Denk dat je teveel uit de foto hebt willen halen. Verscherping is op het randje en er zit nog een lichte blauwe zweem in die je foto grauw laat over komen...
was ook wat mij direct opviel
en plus persoonlijk vindt ik je naam ietske te grof
Mooie foto, enkel jammer dat de molen de verkeerde kant op kijkt (even aan een wieletje draaien daar )
Ik zie inderdaad wel een klein kleurprobleem , dit kan je wat corrigeren door een aparte witbalans toe te passen op de voorgrond.
Als het te donker wordt dan kleurt de voorgrond snel te blauw.
Ik heb even een kleine correcte toegepast op uw foto.
als je wil doe ik deze link weg hoor.
klik: https://lh3.googleusercontent.com/-d...s900/molen.jpg
Mooie foto, enkel jammer dat de molen de verkeerde kant op kijkt (even aan een wieletje draaien daar )
Ik zie inderdaad wel een klein kleurprobleem , dit kan je wat corrigeren door een aparte witbalans toe te passen op de voorgrond.
Als het te donker wordt dan kleurt de voorgrond snel te blauw.
Ik heb even een kleine correcte toegepast op uw foto.
als je wil doe ik deze link weg hoor.
klik: https://lh3.googleusercontent.com/-d...s900/molen.jpg
Ja de molen draaien :P Nou die zitten met een ketting vast . Mooie aanpassing! Thanks
Last edited by lander; 13 augustus 2012, 18:11.
Reden: typo
Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM| EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |
Comment