nr de Kappel
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M
Collapse
X
-
-
-
Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M
Schitterende opname van een al even schitterend landschap. Hele goeie compo
-
Hele mooie compositie, knappe foto in zijn geheel.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
heel goeie compo, knappe wolkenformatie, mooi licht, enkel nog wat meer verscherpengroeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Over de compositie, daar kunnen we het over eens zijn: die zit er bal op.
Maar vind wel jammer dat de scherpte en het licht niet dadde zijn. Scherpte is niet wat het moet zijn, en het licht zit niet optimaal. Toch als ik naar de foto kijk zit het vol nuances. Ik zou daar toch nog eens naar kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtOver de compositie, daar kunnen we het over eens zijn: die zit er bal op.
Maar vind wel jammer dat de scherpte en het licht niet dadde zijn. Scherpte is niet wat het moet zijn, en het licht zit niet optimaal. Toch als ik naar de foto kijk zit het vol nuances. Ik zou daar toch nog eens naar kijken.
wat stel je dan voor ivm het licht ?
Comment
-
-
Nice !Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichthey Bruno,
wat stel je dan voor ivm het licht ?
1)De voorgrond kun je een stuk oplichten, want er zitten zeer mooie kleuren in. Bijvoorbeeld het paars, dat komt er nu niet uit, maar als je het wat oplicht, dan krijg je zeer mooie nuances! (Dat heb ik gedaan door een aanpassingslaag "levels" aan toe te voegen en door de achtergrond dan te maskeren zodat het effekt niet op de rest van de foto toegepast wordt)
2) Dan heb ik een soort van dodge&burn laag aangemaakt daarboven om extra diepte te creëren in het gebergte en wolkendek. (Indien interesse stuur ik je een how-to via pm). Ik heb ook een laagmasker toegepast en er met 50% grijs de voorgrond verzacht. Omdat het D&B effekt te heftig is op de voorgrond.
3) Daarboven heb ik een colorbalance laag aangemaakt omdat de kleuren van het gebergte te blauw waren (dus in de midtones de schuiver van blauw meer naar geel toe getrokken, en de schuiver meer naar rood toe getrokken). Opnieuw een laagmasker toegepast zodat het effekt enkel op het gebergte zou toegepast worden.
4) Als laatste een tweede "levels" laag gemaakt, waarbij ik de witte en de zwarte schuiver ietske (niet veel) naar binnen heb getrokken, zodat er wat meer contrast is, zonder dat de midtones veranderen.
Zoals steeds: er zijn vele manier om iets te bereiken, ik claim niet de beste manier gehanteerd te hebben, maar dit is wat voor mij het best en gemakkelijkst werkt zonder de waarheid pijn te doen.
Comment
-
Ben al een paar keer komen terugkijken...
De compo is heel goed, maar twijfel wat over de lucht. De afgelijnde wolk bovenaan neemt toch wel de overhand... Misschien toch beter zo laten.
Mooi lichtspel op de bergen achteraan.
Kan misschien toch wat meer crisp gebruiken, een tikkeltje meer contrast misschien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht.....
Kan misschien toch wat meer crisp gebruiken, een tikkeltje meer contrast misschien.
......
je hebt een f16 genomen met de max van je lens (55mm)
misschien voor zo,n beeld niet de max gebruiken en een wat minder hoog (in getal) diafragma.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Euh ??
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht...je hebt een f16 genomen met de max van je lens (55mm)
misschien voor zo,n beeld niet de max gebruiken en een wat minder hoog (in getal) diafragma.
grt,bouk.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk berichtVind hem heel mooi maar benieuwd naar de bewerking van Bruno.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
als ik de 17-40mmL niet had, had ik deze.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
ik bedoel jouw uitleg over f16 en het kleinste diafragma...
Iets verder bij de specs staat f22. f16 lijkt mij dus een heel goede keuze toch ??
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtyep...een geweldige lens hoor.
als ik de 17-40mmL niet had, had ik deze.
grt,bouk.
Comment
Comment