Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dyrhólaey view from Vik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dyrhólaey view from Vik

Het natuurgebied van Dyrhólaey is vooral bekend omwille van de tufstenen boog en de papegaaiduikers. Helaas gesloten tijdens het broedseizoen als wij er waren dus papagaaiduikers hebben we niet gezien.
    Maar de boog valt wel van op afstand te fotograferen. Het was een zeer grauwe dag (ja, dit is een kleurfoto ) maar dat gaf wel een extra sfeertje.

Benjamin
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

Re: Dyrhólaey view from Vik

Voorgrond met die zwarte kiezels, en zeer mooie beweging in het water vind ik heel erg mooi.
    Echter wat het hoofdonderwerp ( de boog ) hier zou moeten zijn vind ik er niet zo goed uitkomen, komt door het grauwe weer uiteraard.
    Denk dat een goede omzetting met flink contrast hier goed zou passen.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

De branding op de voorgrond is magisch maar het is de rest hé ?
      Ik zou de rotsen even "scheren" en eens proberen wat Jos voorstelt...
      In feite had je daar in de voorgrond nog een oude grijze IJslander met een lange witte baard nodig, een beetje zoals RAX gedaan heeft. Maar ja....harde zon is ook weer niks....

Ah ja, ik vergat bijna mijn klassieke commentaar
      Rond Vik heerst er een zeer vreemd microklimaat, het kan volstaan om 15 km terug te rijden en mooi weer te hebben, het waarom snap ik niet maar het is wel zo. En voor wie is geïnteresseerd in een onwaarschijnlijk panorama van een gezandstraalde, aluminium DC3 te midden van een zwart apocalyptisch landschap waar je alle oriëntatie en gevoel voor proportie kwijtspeelt : je zit daar in de buurt.
      Heel moeilijk te vinden zonder GPS maar hij is te zien op GE.
      Die heeft zo'n weer net nodig. Wees voorbereid op aanvallen van grote jagers op weg er naar toe.
      Last edited by Guest2; 26 juli 2012, 14:09.

Comment

Kan de opmerkingen begrijpen en bedankt hiervoor. Meer detail kan ik niet brengen, ik kan meer oplichten maar door de waas die er hangt zorgt dat niet voor extra detail (zelfs niet een blend met lichtere opnames die ik heb). Uiteindelijk vond ik het zelf niet storen, ik trek de blik liever naar de voorgrond, Dyrholaey zelf is meer decor dan onderwerp imo. But than again: een foto moet op zich staan en de kijker heeft dus altijd gelijk hé...
        Als ik tijd heb probeer ik mss nog eens een omzetting.
        En die IJslander met grijs haar Paul...Een IJslander heb ik niet gezien maar ik krijg zelf op slag grijs haar toen mijn camera daar in het water sukkelde, dit is zowat de laatste foto van IJsland met D7000_N°1
        ...en wat bedoel je precies met 'de rots scheren'??
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
          ...en wat bedoel je precies met 'de rots scheren'??
          Het vuurtorentje en de electriciteitsmasten wegdoen.

Comment

heel mooi met al die grijstinten, maar mis wel wat pit in de foto, dit is wat ik er zou van gemaakt hebben (als je het niet erg vindt he, anders haal ik de link wel weg hoor): klik
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

Comment

Working...
            X