Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hooiland Garmisch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hooiland Garmisch

Re: Hooiland Garmisch

Prachtige lucht, Zappa!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

mooi!
      Kleurtjes mogen voor mij nog iets verzadigder...
      facebook

500px

Comment

ik vind hem mooi, enkel nog wat rechtzetten (naar rechts kantelen).
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

Mooie plaat
          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
          Ik volg...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
            Op basis van de gebouwen, vooral dan de verticale lijnen, staat deze foto volgens mij toch wel recht hoor.

Heerlijke foto om naar te kijken .

Grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Mooi landelijke beeld. HDR binnen realistische grenzen.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                Op basis van de gebouwen, vooral dan de verticale lijnen, staat deze foto volgens mij toch wel recht hoor
                Daar heb je heel waarschijnlijk gelijk in Edje, maar soms is het beter om een beeld op het oog recht te zetten. Door de samenwerkende lichte helling in de voorgrond en het schuine verloop in de grootte van de huisjes lijkt het erop dat deze foto niet geheel waterpas staat.
                Dikwijls zegt de fotograaf dan verdedigend : ja maar, het was in werkelijkheid ook zo ! Dat kan dan wel zo zijn, maar dat kan ik als toeschouwer van de foto niet weten, niet aanvoelen - want ik sta niet in het landschap, ik voel het landschap niet. Beter is dan om een beetje te anticiperen en een beetje te compenseren. De schuinte in de voorgrond moet zeker niet volledig horizontaal gezet worden want dan gaan de 'verticalen' zeker ongemakkelijk schuin gaan staan en dan ben je even ver van huis...
                Maar een beetje corrigeren (compenseren lijkt me het juiste woord) zorgt ervoor dat de toeschouwer zich meer op zijn gemak gaat voelen. Hoeveel compenseren ? Tja, da's een beetje 'buikgevoel'...
                Greetz, Kariboe
                Last edited by Kariboe; 24 juli 2012, 00:03.
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Misschien nog dit aan bovenstaande opmerking toevoegen ;

Als het beeld erg veel en erg duidelijke "verticalen" in zich draagt, dan is "op het oog rechtzetten" bijna of geheel onnodig.
                  Want dan heeft de toeschouwer van het beeld wel 'n houvast, dan voelt hij wel perfect aan dat de lichte schuine voorgrond effectief correct is - want hij heeft de verticale parameters om zich (figuurlijk) aan vast te houden...
                  Ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg...
                  Greetz, Kariboe

Comment

Had hier ook het buikgevoel van een beetje scheef maar heel mooi landschap. Hopelijk zat er in de mooie wolken niet te veel regen.
                    Flickr

Comment

Knap beeld.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

Comment

Rare discussie.
                        Want als de fotograaf die in het landschap staat het gevoel dat hij krijgt niet mag doorgeven..., zijn buikgevoel primeert toch hoor.
                        Als je daar als kijker niet mee eens bent dan 'werkt' de foto niet voor die kijker, jammer voor die kijker.

Bedankt voor de reacties en het kijken.

Comment

is goed bedoeld hoor, natuurlijk moet je je buikgevoel volgen, daar gaat het hem om.
                          maar als ik de huizen opmeet in PS staan ze wel degelijk schuin.
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

Comment

knap zeg!
                            Photography is a way to see the world in detail.
                            Fotograaf op rust

Comment

Van zodra ze alles in bezit hebben genomen, kunnen wolken (zoals hier) heel
                              mooi ogen, alsof ze het in hun lompigheid willen omhelzen.

Comment

Working...
                              X