Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colours in the sand (+update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Colours in the sand (+update)

UPDATE : reprocessed + balans FG/BG aangepakt

Last edited by Dama; 24 juli 2012, 00:45.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Re: Colours in the sand

Hier heb ik het gevoel dat die oranje schelp er is bijgelegd. Dit vind ik dan te gemaakt.
    Voor de rest, zoals naar gewoonte, knap gedaan.
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Wat me hier wel onmiddelijk opvalt dat het gele aan de horizon nogal wat fel is. Miss iets zachter zetten. orange is goed aan de rechterkant, alleen dat gele...
      Dat vloekt nu.
      Photography is a way to see the world in detail.
      Fotograaf op rust

Comment

Toch anders dan dat we van jou gewoon zijn. Een beetje bevreemdend zelfs en
        verwarrend. Die schelp, die horizon, het stoort een beetje en daardoor stoort
        het net niet, maar maakt het nieuwsgierig.

Comment

ik moet hier ook eerlijk toegeven (hoewel ik fan ben en blijf ) dat ik deze niet echt geslaagd vind ,
          de lucht is volgens mij de donker tov die voorgrond ,maar vind ook het geel aan de horizon niet echt mooi ,ook die oranje schelp stoort idd en de keitjes ogen niet zo scherp als gewoonlijk in jou foto's ,
          voila ne hele boterham zie

Comment

Voor mij een beetje dubbel gevoel.
            Het geel is toch een typisch Dama kleurtje, en vind het ook mooi, zeker in combinatie met die zware lucht.
            Onscherpte vooraan is wel te verklaren 17mm FF, en met de lens waarschijnlijk recht op de schelp. ( stack had hier een optie geweest )
            Voorgrond vind ik ook wat te licht tov de lucht. balans is niet helemaal lekker.

Vind het al met al toch een hele knappe, zou hem zelf heel graag geschoten hebben.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

Comment

Hmm... Danny.
              Toegeven: het is niet het sterkste wat je hier presenteert. Zoals eerder al aangehaald: de voorgrond is echt te licht in dit totaalbeeld. Lijkt me ook iets te scherp en de 17mm vervorming kijkt in deze niet zo lekker.
              Wel een hele mooie lijn in de wolken!

Ik zou deze zeker nog eens onder handen durven pakken, mocht ik van jou zijn.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

zonder voorgaande gelezen te hebben was mijn eerste gedacht "die wolken zijn er net over". Vind ze prachtig van detail maar net iets te...
                naar compo...zeer knap!
                facebook

500px

Comment

Zonder het voorgaande te lezen had ik ook al dezelfde commentaar in gedachten: het geel en de voorgrond is wat helder in vergelijking met de zeer donkere lucht. Wel een prachtig onderwerp en simpele maar goede compo. In alle eerlijkheid: ik denk dat het (gevoelsmatig) moeilijk is om een onderwerp waar je je cocktails en zonnebrandolie bij gaat voorstellen te verenigen met dergelijke lucht.
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

Comment

sorry Danny maar volg hier bij deze mijn voorgangers
                    groetjes Ingrid

Comment

Bedankt voor de reacties

Eddy, jammer voor jouw gevoel, maar dit is een schelpje dat er lag, en dat ik net als een steen of een tak in de compositie heb opgenomen.
                      Het is niet mijn gewoonte om te ensceneren.
                      Ik heb enkel het schelpje wat gedraaid, zodat de open zijde in beeld kwam. Verderop zie je trouwens nog schelpen en slakken liggen.
                      Het ziet er mss ongeloofwaardig uit, maar het schelpje was maar een cm of 2, dat door de korte afstand en het groothoekeffect groter ziet dan het lijkt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                      Hier heb ik het gevoel dat die oranje schelp er is bijgelegd. Dit vind ik dan te gemaakt.
                      Voor de rest, zoals naar gewoonte, knap gedaan.
                      Mvg,
                      Eddy

Heb de foto herwerkt, en het geel komt er net hetzelfde uit als voorheen blijkt nu. Saturatie van hele opname is zoals in de RAW. Het kleur was er, en ik vind het net niet overdreven - anders had ik de verzadiging wat terug geduwd.
                      Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                      Wat me hier wel onmiddelijk opvalt dat het gele aan de horizon nogal wat fel is. Miss iets zachter zetten. orange is goed aan de rechterkant, alleen dat gele...
                      Dat vloekt nu.

Ik heb iets gecropt nu, zodat de hoeken weg zijn, die onscherpte, maar ook vervorming vertoonden. Ik zat echt heel dicht bij die schelp, omdat ze zo klein was. Té dicht bleek achteraf... Ik mis toch wel een ultrascherpe groothoek, zoals de Nikon 14-24
                      Heb ook de voorgrond iets donkerder gehouden. De voorgrond die ik bij de originele foto gebruikte was de opname waarbij geen dichtgelopen zwart meer te zien was in de schaduwen.
                      Ik heb nu de foto verdonkerd, en enkel de zwarten wat opgetrokken.
                      De lucht heb ik ook iets lichter gemaakt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Voor mij een beetje dubbel gevoel.
                      Het geel is toch een typisch Dama kleurtje, en vind het ook mooi, zeker in combinatie met die zware lucht.
                      Onscherpte vooraan is wel te verklaren 17mm FF, en met de lens waarschijnlijk recht op de schelp. ( stack had hier een optie geweest )
                      Voorgrond vind ik ook wat te licht tov de lucht. balans is niet helemaal lekker.

Vind het al met al toch een hele knappe, zou hem zelf heel graag geschoten hebben.

Bedankt voor de reacties, ik hou echt van kritische commentaren, daar worden we alleen maar beter van
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

vind die update toch een pak beter hoor danny! meer in balans...
                        en die scherpte...als dat een schelpje is van 2cm heb je je materiaal toch echt wel tot het uiterste moeten pushen om zo'n diepte nog volledig scherp te krijgen...het is niet haarscher zoals we van je gewoon zijn, maar 'k vind het ook niet storend...
                        facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Bedankt voor de reacties

Eddy, jammer voor jouw gevoel, maar dit is een schelpje dat er lag, en dat ik net als een steen of een tak in de compositie heb opgenomen.
                          Het is niet mijn gewoonte om te ensceneren.
                          Ik heb enkel het schelpje wat gedraaid, zodat de open zijde in beeld kwam. Verderop zie je trouwens nog schelpen en slakken liggen.
                          Het ziet er mss ongeloofwaardig uit, maar het schelpje was maar een cm of 2, dat door de korte afstand en het groothoekeffect groter ziet dan het lijkt.
                          Ik geloof je voor 100% daarom schrijf ik ook dat het een gevoel is.
                          Het groothoekeffect maakt deze schelp veel groter dan de anderen, vandaar komt mijn gevoel denk ik.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

Comment

Update beter hoor.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Ik mis toch wel een ultrascherpe groothoek, zoals de Nikon 14-24
                            Dat kan hoor, past perfect op een canon. Meen dat er hier ook mensen zijn met een canon in combinatie met deze objectief.
                            Maar de prijs he , ook de bolvorming van de lens, zodat er amper op een normale manier een filter op kan is niet handig.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

Comment

Ok, het is iets meer in balans, maar de realiteit ligt er nog ver vandaan. Je kan je dynamic range pushen, but keep it real! Je ziet trouwens ook het blendverloop.
                              Ik hoor jou dikwijls praten over dat bij sommige hun blends de reflectie van het water lichter is dan de lucht...
                              Nog steeds vind ik de breedhoekvervorming niet zo lekker kijken, ik snap wel dat je dan je eye-catcher verliest als je daar nog iets wil aan doen, maar als je in detail kijkt zijn ze uitgerokken naarmate je meer naar beneden kijkt.

Het is misschien stevig kritiek geven dat ik doe. But it's just a trigger for a pro!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X