Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Prachtige lucht die heel mooi contrasteert met het koren
De contouren van de boom vind ik ook mooi. Maar de boom zelf vind ik heel donker.
Aangezien je dan toch geblend hebt, waarom geen details in boom?
Dries, normaal gezien zou er net nog doortekening moeten zijn.
Aangezien er geen licht op die voorkant van die boom viel, vond ik het de sfeer te niet doen moest die meer opgelicht zijn.
De boom zelf is nog een 3e blend, want bij de 2e opname voor de correcte voorgrond, was de boom nog te donker met dichtgelopen schaduwen.
Dit is persoonlijke smaak denk ik, maar ik vind dit beter de werkelijkheid weergeven. Uiteindelijk is dit een tegenlichtopname, waar je tegen het licht inkijkt, en logischerwijs eerder silhouetten ziet...
Prachtige lucht die heel mooi contrasteert met het koren
De contouren van de boom vind ik ook mooi. Maar de boom zelf vind ik heel donker.
Aangezien je dan toch geblend hebt, waarom geen details in boom?
Dries, normaal gezien zou er net nog doortekening moeten zijn.
Aangezien er geen licht op die voorkant van die boom viel, vond ik het de sfeer te niet doen moest die meer opgelicht zijn.
De boom zelf is nog een 3e blend, want bij de 2e opname voor de correcte voorgrond, was de boom nog te donker met dichtgelopen schaduwen.
Dit is persoonlijke smaak denk ik, maar ik vind dit beter de werkelijkheid weergeven. Uiteindelijk is dit een tegenlichtopname, waar je tegen het licht inkijkt, en logischerwijs eerder silhouetten ziet...
Kwestie van smaak dus!
edit: zonet foto eens ingeladen in PS en daar geeft ie wat meer detail weer dan hier op 't net. Ook het histogram geeft wat minder dichtgelopen zwarten dan je aanvankelijk zou verwachten. Vreemd want beide achtergronden zijn grijs?
edit: zonet foto eens ingeladen in PS en daar geeft ie wat meer detail weer dan hier op 't net. Ook het histogram geeft wat minder dichtgelopen zwarten dan je aanvankelijk zou verwachten. Vreemd want beide achtergronden zijn grijs?
Comment