Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hele knappe,
Denk precies goede sluitertijd hier gekozen. Hele goede compo ook, je blik gaat vanzelf van voor naar achter.
Je bent wel een aantal kabels vergeten weg te clonen. In de bomen is het lastig clonen, en stort het ook niet echt, maar stukje in de lucht zo ik nog weghalen.
heel mooie opname, goeie compo
kabels waren mij nog niet opgevallen, stoort me ook niet echt.
enkel het blenden van de donkere lucht met de rest van de foto vraagt beetje aandacht. (donkere overgang op bergkam en bomen)
Mooie compo en sluitertijd. Lokaal contrast vind ik ook net iets te hoog, het geeft natuurlijk veel detail maar komt iets te hdr over. Die kabels had ik ook niet gezien initieel maar die lichte kabels die los in de lucht hangen waar de piloon weg is kunnen er makkelijk uit denk ik.
Ik vind hier de lucht niet natuurlijk in zijn geheel overkomen Dries. Voor mij is hij iets te donker t.o.v de rest vooral.
De dramatiek vind ik wel goed hoor maar toch....
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
zou hier maar een keuze hebben gemaakt:
of het water en de bergen, of de bergen en de lucht.
door alles erop te willen zetten gaat het 1 in het ander verloren en verdringt het elkaar.
grt,bouk.
Heel sombere omstandigheden, en die heb je dan ook zo goed mogelijk weergegeven.
Het is wat schipperen tussen lucht en water, te meer dat het wolkenpatroon ook in het water te vinden is. Ik kan er niet echt een rustpunt in vinden.
En dit is nu eens een mooi voorbeeld waarom ik van lange sluitertijden hou... Je gaat het detail uit het water wegnemen, en krijgt op die manier een veel rustiger beeld.
Ook vind ik de details in de bomen achteraan iets te prominent aanwezig.
Technisch en ook de blendtechniek, zijn uiteraard weer dik OK.
Blijkbaar heeft niet iedereen van jullie het voor zulke luchten. En dat mag hoor . Maar moet zeggen dat ik behoorlijk wat moeite heb gedaan om hem zo detailrijk te krijgen. Maw, ik hou er juist wel van . Ik ben bezig met de werking van luminosity masks onder de knie te krijgen. Het is een heel accurate manier van bewerken die ik nooit meer los laat.
Nu merk ik wel uit jullie reacties op dat het een techniek is waar je voorzichtig mee moet omgaan. Je zou er blijkbaar snel er wat over kunnen gaan.
Comment