Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Lensvertekening is iets waar je al moet mee houden bij het nemen van de foto zelf. Kwestie van je camera een kleine beetje te kantelen (samen met hoger of lager standpunt) doet al wonderen.
Moet wel zeggen Pascal dat ik met men 10-22 op 450d toch een pak meer vertekening had dan 17-40 op 5d. (rekening houdend met die 1mm verschil)
Mooi hoe jij telkens ons land in de bloemetjes zet, en de sfeer weet te
scheppen en daar dan nog een schepje boven op doet. Alsof we in een
paradijs wonen. Maar eigenlijk wonen we ook in een paradijs. Een plekje
waar het mooi toeven is. Eender wat ze zeggen. Eender of de zomer en
de herfst nu van plaats verwisseld hebben.
Lensvertekening is iets waar je al moet mee houden bij het nemen van de foto zelf. Kwestie van je camera een kleine beetje te kantelen (samen met hoger of lager standpunt) doet al wonderen.
Moet wel zeggen Pascal dat ik met men 10-22 op 450d toch een pak meer vertekening had dan 17-40 op 5d. (rekening houdend met die 1mm verschil)
Drie bedankt om te reageren.
Ik maak meestal foto's laag bij de grond en daar zal het misschien aan liggen...En als ik hem dan kantel dan zie je uiteraard scheve naar binnen getrokken bomen..Tja en dat scheef staan das een ander paar mouwen.Ik heb geen waterpas en kan moeilijk rechtzetten in CS...
Straks komt Dama eens langs zal ik zijn truuk eens even raadplegen..LOL.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Die lensvertekening zie je inderdaad al van bij (en zelfs voor) de opname, en daar dan dien je dan rekening mee te houden door compo iets ruimer te nemen, want je verliest inderdaad wel na lenscorrectie.
Die lensvertekening zie je inderdaad al van bij (en zelfs voor) de opname, en daar dan dien je dan rekening mee te houden door compo iets ruimer te nemen, want je verliest inderdaad wel na lenscorrectie.
Allez, Pascal, waar zit nu uwen update ?
Allez he dienen Update.....tiens.
Manne ik heb geen zin om de update te plaatsen....Sorry..
Weeral...pfffff.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
dat van die vertekening daar hoef je geen waterpas voor, dat zie je al bij de opname net zo goed als dat je het effect van dramatisch ogende samenvliedende wolken kan versterken door de camera lichtjes omhoog te tillen met een groothoek en dat is dikwijls de "verleider"
Comment