Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilsons Creek Canyon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wilsons Creek Canyon

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    Ik denk dat veel ook van het scherm afhangt, en van het licht in de ruimte waar je scherm staat. Ik kijk nu ook in een niet verduisterde ruimte, en het zwart komt idd zwaar over. Maar als ik in het donker kijk zie ik eerder bruin, en overal detail.

Ik wil daar bewust niet te veel aan optrekken (ik heb zelfs de lichtere opnames) omdat dit ook de donkere sfeer in zo'n canyon moet weergeven. Er valt amper licht binnen, en als je overal de putjes kan tellen, denk ik dat veel van de sfeer verloren gaat.

Maar het zou best kunnen dat voor een afdruk bvb het zwart zou kunnen dichtlopen
    Het is ook bij mij niet dichtgelopen hoor dus het heeft niets met mijn scherm te maken maar het komt nogal zwaar over dat is wat ik wou zeggen.
    Maar soit, 't is een mooie foto... en je hebt er veel mooiere om in het groot af te drukken hé
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

ok, I see

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
      Het is ook bij mij niet dichtgelopen hoor dus het heeft niets met mijn scherm te maken maar het komt nogal zwaar over dat is wat ik wou zeggen.
      Maar soit, 't is een mooie foto... en je hebt er veel mooiere om in het groot af te drukken hé
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Het is een prachtige plaat die doet denken aan een aantal plaatsen in het westen van de VS zoals in Zion de Virgin river narrows of de Subway. Moet je inderdaad wel wegblijven als het gaat regenen. Google maar eens op "flash flood" of zoek maar eens op Youtube.

On topic: prachtige foto met veel detail wat zeker niet gemakkelijk is in deze omstandigheden en met zulk dynamisch bereik. Knap weer
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Danny dit is geen sterke plaat vind ik.Toch tenminste niet wat ik van je gewoon ben....
          Heeft hij een slechte dag of zo..zal je je wel afvragen..? Nee hoor. IK ben gewoon eerlijk.
          Hij is voor mij te druk omkaderd.En dan bedoel ik niet het kadertje maar wel het idee dat ik krijg op deze foto dat je er alle wou opkrijgen.
          Ik weet wel dat je met zulke opnames de moeilijkheid graad heel hoog legt qua belichting en compositie en meestal zie je dan meer dan dat je zoeker aan kan...
          Kleuren en afwerking zijn goed hoor dat moet ik je niet vertellen maar voor mij blijft het louter een registratie.
          Nu ik het filmpje heb gezien zeker.
          Misschien had je deze plaats beter in fotoverhalen geplaatst met het filmpje erbij dan hadden we ook een beeld of beelden van die plaats en je expeditie die je zo mooi verwoord en was het helemaal af geweest.
          BTW: Mijn mac die is nu weg en zie deze foto op de Power mac waarvan het scherm niet gekalibreerd is en lichter dan mijn Mac zie in herstelling is maar ik zie ook geen detail in de donkere delen...Dus op mijn mac zouden ze zeker te donker zijn..

In alle eerlijkheid.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Geen probleem hoor, Pascal, ik respecteer jouw mening.

Ik weet ook dat klassiekers met steentje, zeetje, wolkje het veel veel beter doen, maar daar gaat het mij niet om.

Het was voor mij een uitdaging om zo iets in heel moeilijke omstandigheden vast te leggen, en er dan ook compositorisch nog iets van te maken, en voor mij ben ik er in geslaagd, dat is wat telt Maar kben misschien rap content he ?

Het is ook eens iets waar niet veel foto's van te vinden zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Danny dit is geen sterke plaat vind ik.Toch tenminste niet wat ik van je gewoon ben....
            Heeft hij een slechte dag of zo..zal je je wel afvragen..? Nee hoor. IK ben gewoon eerlijk.
            Hij is voor mij te druk omkaderd.En dan bedoel ik niet het kadertje maar wel het idee dat ik krijg op deze foto dat je er alle wou opkrijgen.
            Ik weet wel dat je met zulke opnames de moeilijkheid graad heel hoog legt qua belichting en compositie en meestal zie je dan meer dan dat je zoeker aan kan...
            Kleuren en afwerking zijn goed hoor dat moet ik je niet vertellen maar voor mij blijft het louter een registratie.
            Nu ik het filmpje heb gezien zeker.
            Misschien had je deze plaats beter in fotoverhalen geplaatst met het filmpje erbij dan hadden we ook een beeld of beelden van die plaats en je expeditie die je zo mooi verwoord en was het helemaal af geweest.
            BTW: Mijn mac die is nu weg en zie deze foto op de Power mac waarvan het scherm niet gekalibreerd is en lichter dan mijn Mac zie in herstelling is maar ik zie ook geen detail in de donkere delen...Dus op mijn mac zouden ze zeker te donker zijn..

In alle eerlijkheid.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Het is ook eens iets waar niet veel foto's van te vinden zijn...
              'k Heb vorig jaar ook iets in die richting geprobeerd. 'k Had wel wat kunstlicht ter beschikking
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                'k Heb vorig jaar ook iets in die richting geprobeerd. 'k Had wel wat kunstlicht ter beschikking
                En toch Kurt zegt die plaat me meer omdat ik hier dat gevoel niet heb. Je ziet goed dat er een compositie in zit die rondom niet kadert en zo je meetrekt in de grot door het water.

Ik respecteer ieder werk en Danny zijn standpunt. Dus het is een puur persoonlijke smaak en opvatting wat geen statement is.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap vind dat je zo ver voor een foto gaat, dat is ook te zien aan het eindresultaat!
                  Echter, achter in de grot zie ik een stroomversnelling die waarschijnlijk de foto iets boeiender gemaakt had. De lange
                  sluitertijdtechniek is nu wel bekend en voegt op deze manier niet zoveel meer toe (de beweging is er helemaal uit).

Verder ga ik voor een deel mee met Spikke, al snap ik dat het ontzettend moeilijk is om constant op hoog niveau te
                  fotograferen. Deze foto staat desondanks nog ver boven mijn eigen niveau; geduld is iets dat ik nog moeten leren...
                  Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

Comment

Compositie vind ik niet zo sterk, maar daar staat tegenover dat de zware sfeer, de textuur, het kleurcontrast tussen water en rotsen, en de lichtval zeker aanspreken. Misschien nog een keer je leven wagen als je er in de buurt bent.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Maar inderdaad, dan nog is een slippertje snel gebeurd, of al was het maar domweg een voet omslaan...
                      Je hebt het niet altijd in de hand.
                      Paar jaar geleden, ook in Nieuw Zeeland, kennis van mij die er altijd met de rugzak op uitgaat. Na een km of 25, bij het doorsteken van een rivier glijdt zijn vrouw uit en krak.
                      Ze heeft 25 km moeten terugwandelen met een geïmproviseerde spalk, ik heb later een foto gekregen met de kleur en de zwelling van het been. Het was dus wel degelijk een breuk, repatriëring naar België en operatie. Zit daar dan maar alleen.

Comment

das weer een mooike he danny

grt
                        steve

Comment

Working...
                        X