Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je foto doet jouw titel eer aan, inderdaad mooie kleuren in de lucht.
Qua compo zit deze foto ook goed, maar de belichting (blend of andere HDR-bewerking) gaat weer de mist in...
Vooral de reflectie is veel te licht (een reflectie kan nooit lichter zijn dan wat het reflecteert), ook de voorgrond in het algemeen is te licht, en er zit een vreemde lichtovergang naar donker in.
Sorry dat ik blijf k*kken over dit soort foto's, maar ik zeg steeds eerlijk mijn gedacht, en hoop op die manier te helpen, om foto's beter te maken.
De lucht is prachtig en de keuze voor water in de voorgrond een goede. Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Danny over de reflectie en de voorgrond - daar zit een behoorlijke onbalans. Tenslotte mis ik hier een vorm die er een beetje uitspringt om de foto een sterkere basis te geven - een echte hoofdrolspeler zeg maar.
..Das volgens mij toch de lucht hoor.
Ik heb tegen Eddy al persoonlijk gezegd dat hij zijn blenden techniek moet gaan bij schaven en van die HDR " gemanipuleerde foto's " af moet stappen.
Het zal niet alleen beter zijn voor de sfeer maar ok voor zijn eigen creativiteit maar net dat laatste daar .....
Ik zal hem eens iets opsturen.
Eddy volg nu eens mijne goeie raad op he?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment