Wat overblijft van de oude bekijkers platform bij de Gunnuhver geothermische veld. Het warme gebied is in de laatste jaren toegenomen en de oude platform is light nu midden in de stoomende grond.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Steam & Dereliction
Collapse
X
-
Steam & Dereliction
vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----Labels: Geen
-
-
Re: Steam & Dereliction
Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk berichtDie kende ik niet...opschrijven voor een volgende trip ;-)
Vind het trouwens een heel knappe plaat. Ik waan mij direct terug in ijsland en stel er mij de rotte eieren bij voor. Heel mooi
@Matthias : ik vind die rotte eieren wel meevallen hoor.
Gunnuhver (ook gekend onder de naam Reykjanesviti - de hel van Reykjanes) is raar maar waar een van de minder bekende gebieden. Ik neem aan dat dit is omdat alle arriverende toeristen zo snel mogelijk in de Blue Lagoon willen gaan dobberen (raad ik nu in 2012 beslist af) en dan door willen naar Reykjavik.
Zeker na de aardbeving van 2 jaar geleden is het gebied erg vergroot en extra actief geworden.
IJsland is een schatkamer van dergelijke minder bekende of helemaal niet bekende plaatsjes
Vooral de foto's van IJsland volg ik hier erg op en het valt me op dat bepaalde locaties hier gewoonweg NIET voorbij komen (of kwamen).
PaulM
Comment
-
Weeral een sfeervol beeld en leuk de stoom geïntegreerd!
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtIJsland is een schatkamer van dergelijke minder bekende of helemaal niet bekende plaatsjes
Vooral de foto's van IJsland volg ik hier erg op en het valt me op dat bepaalde locaties hier gewoonweg NIET voorbij komen (of kwamen).
PaulM
Comment
-
Weer een mooie
Alhoewel ik eerlijk gezegd vind dat die stoomfoto's te veel, en te dichte stoom weergeven, die een deel van de sfeer wegnemen. Ik hou van het lichtspel in stoom, en ook van enige 'transparantie'... Een persoonlijke bedenking uiteraard.
Comment
-
Knap beeld. , tegen het abstracte aan.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtWeer een mooie
Alhoewel ik eerlijk gezegd vind dat die stoomfoto's te veel, en te dichte stoom weergeven, die een deel van de sfeer wegnemen. Ik hou van het lichtspel in stoom, en ook van enige 'transparantie'... Een persoonlijke bedenking uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk berichtWeeral een sfeervol beeld en leuk de stoom geïntegreerd!
Ooit kom ik eens om een lijstje vragen Paul
Geen probleem hoor, maar er zijn er toch een paar die ik voor mezelf hou. Slechts enkele IJslanders kennen de locatie en ik heb moeten beloven om te zwijgen.
Dit is één ervan :
Album by my wife and her Panasonic.It's a story of a mysterious troll that suddenly appeared and cooked the puffins' eggs in a boiling mud-pot until they were black.The blue-water cave is the most exclusive in Iceland : swimming in hot water where the continents are drifting apart. Almost no one knows the exact location.
Het zijn foto's van mijn vrouw (de mijne zijn nog niet klaar ). De eerste drie foto's van de tweede rij.
Voor zover ik weet zijn er op IJsland maar 3 warmwatergrotten, 2 ervan zijn gekend (Storagja en Grotagja maar de ene is te vuil en de tweede te heet), dit is de zeer onbekende derde : diepblauw warm water in een absurde omgeving. Mijn dochter is er gisteren nog in geweest.
Dat er warmwaterbronnen zijn waarin je eieren kan koken is geen geheim maar weet je dat ze op sommige plaatsen perfect wit blijven en op andere plaatsten kleuren ze pikzwart (maar ze blijven eetbaar ). Er was daar toen nogal wat commotie hoor
Maar ik wil deze draad niet kapen, dus terug naar Gunnuhver.
Comment
-
Een mooie foto...zo vanop een hoogte.
Misschien had ik li wat gecropt.
Gr Pascale
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtKnap beeld. , tegen het abstracte aan.
Comment
-
-
Fijn desolaat beeld! Ik denk dat hij het in zwart wit ook wel goed doetMijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/
Comment
Comment