eentje uit Noorwegen, heb ik de foto genoeg of teveel verzacht?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lupienen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Lupienen
Ik vind lupines een prachtig onderwerp om te fotograferen. En bij deze heb je idd mooi licht gevangen op de bloemen.
Maar je hebt het jezelf niet gemakkelijk gemaakt door de zon op nemen in de foto. De grote flarevlekken alsook de beperkte scherpte (dof) vind ik storen.
Comment
-
Niet een makkelijke standpunt. Redelijk geslaagd.vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----
Comment
-
Het licht op de bloemen is idd prachtig, volg wel betreft het zonnetje en bijhorende flare.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk berichtIk vind lupines een prachtig onderwerp om te fotograferen. En bij deze heb je idd mooi licht gevangen op de bloemen.
Maar je hebt het jezelf niet gemakkelijk gemaakt door de zon op nemen in de foto. De grote flarevlekken alsook de beperkte scherpte (dof) vind ik storen.
Gr Pascale
Comment
-
-
bedankt voor jullie reacties.
het is idd wat nipt kwa DOF, dacht meer te hebben met f13 op 16mm.
met de flare heb ik zelf ook wat twijfels, maar zonder zou de foto mss ook wat "te braaf" zijn?groeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Een knappe, maar vind ook de flare in de voorgrond storend !
Een truukje is een foto te maken met een vinger voor de lens zodat de zon niet in de lens valt. Op die manier heb je een zuivere foto op de voorgrond, en nadien blend je de foto met de zon in beeld.
Comment
-
ik zal er de volgende keer aan denken.
heb deze opname vlug vlug zonder statief gemaakt, was langs de kant van de weg,
vlug auto uit, klik, auto in en weggroeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtEen knappe, maar vind ook de flare in de voorgrond storend !
Een truukje is een foto te maken met een vinger voor de lens zodat de zon niet in de lens valt. Op die manier heb je een zuivere foto op de voorgrond, en nadien blend je de foto met de zon in beeld.
Inderdaad een mooie truck van Rupsel die goed werkt.
Ik vind het fotofrafische aspect goed uitgevoerd. Technisch niet makkelijk en dus voor mij een goed geheel.
De flare...tja
Comment
-
Comment