Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Last light
Collapse
X
-
-
-
Re: Last light
een heel mooie.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Comment
-
Schitterend mooi, rustgevend, kleurrijk...
Alles wat een goeie foto moet hebben.
Eentje voor in de HOF voor mij
Comment
-
Een mooie foto, maar om nu meteen te zeggen dat hij alles heeft om een goeie te zijn...
Ik ben geneigd om een groot stuk van het bovenste gedeelte weg te croppen.
Bovendien vind ik de sneeuw op de bergen te blauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtEen mooie foto, maar om nu meteen te zeggen dat hij alles heeft om een goeie te zijn...
Wat die sneeuw betreft volg ik niet.
Gezien het late uur en de kleur van de wolken zal de sneeuw in werkelijkheid ook wel een blauwe kleur gehad hebben.
We zijn in Noorwegen ook 's ochtends vroeg en 's avonds laat op stap geweest en als je tussen de sneeuw zit en rond kijkt zie je echt wel zo'n blauwe schijn.
Moet je er die dan uithalen omdat sneeuw volgens ons verstand wit hoort te zijn...?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht[FONT="Century Gothic"][CENTER]Eén van de voordelen van IJsland is dat het lang, heel lang licht is, en dat de zon slechts langzaam ondergaat.
ik vind hem heel mooi ,sneeuw idd wat blauw maar ik kan natuurlijk niet oordelen hoe het daar in werkelijkheid uitzag hè ,vind hem heel knap
Comment
-
Ja, ik ben volledig akkoord dat je kleurzwemen kan hebben die door de lucht gereflecteerd worden.
In werkelijkheid zien we dat, maar de digitale sensor gaat dit extra gaan versterken.
Ik verwijs bijvoorbeeld naar de intblauwe luchten tijdens het blauwe uur. Zien we dit zelf ook zo ?
Ook kleurzwemen in schaduwpartijen (ik verwijs bvb naar jouw waterval) blijven er voor mij storend uit zien. Echt wit wit hoeft ook niet, want dat is ook niet natuurlijk.
Een sneeuw, jah, wij associëren sneeuw nu eenmaal met wit, en als je donkerblauwe sneeuw op een foto ziet, lijkt mij dit niet 100% normaal.
Ik heb er even mijn versie van gemaakt, door enkel met de grijspipet op het blauw van de bergen te klikken. En plots kreeg ik er de oranje gloed bovenop...
Dit oogt veel beter vind ik, uiteindelijk zit er veel oranje in de lucht, en ook dit wordt gereflecteerd door de sneeuw...
Mathias, laat maar horen als ie weg moet he
EDIT : ik merk precies op dat mijn versie iets minder gesatureerd is, ook al heb ik daar niks aan veranderd. Zal iets te maken hebben met kleurprofielen denk ik... Het gaat hem uiteindelijk enkel om de sneeuw op de bergen.
Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk berichtSmaken verschillen hé Danny
Gezien het late uur en de kleur van de wolken zal de sneeuw in werkelijkheid ook wel een blauwe kleur gehad hebben.
We zijn in Noorwegen ook 's ochtends vroeg en 's avonds laat op stap geweest en als je tussen de sneeuw zit en rond kijkt zie je echt wel zo'n blauwe schijn.
Moet je er die dan uithalen omdat sneeuw volgens ons verstand wit hoort te zijn...?Last edited by Dama; 1 juli 2012, 17:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtJa, ik ben volledig akkoord dat je kleurzwemen kan hebben die door de lucht gereflecteerd worden.
In werkelijkheid zien we dat, maar de digitale sensor gaat dit extra gaan versterken.
Ik verwijs bijvoorbeeld naar de intblauwe luchten tijdens het blauwe uur. Zien we dit zelf ook zo ?
Ook kleurzwemen in schaduwpartijen (ik verwijs bvb naar jouw waterval) blijven er voor mij storend uit zien. Echt wit wit hoeft ook niet, want dat is ook niet natuurlijk.
Een sneeuw, jah, wij associëren sneeuw nu eenmaal met wit, en als je donkerblauwe sneeuw op een foto ziet, lijkt mij dit niet 100% normaal.
Ik heb er even mijn versie van gemaakt, door enkel met de grijspipet op het blauw van de bergen te klikken. En plots kreeg ik er de oranje gloed bovenop...
Dit oogt veel beter vind ik, uiteindelijk zit er veel oranje in de lucht, en ook dit wordt gereflecteerd door de sneeuw...
Mathias, laat maar horen als ie weg moet he
EDIT : ik merk precies op dat mijn versie iets minder gesatureerd is, ook al heb ik daar niks aan veranderd. Zal iets te maken hebben met kleurprofielen denk ik... Het gaat hem uiteindelijk enkel om de sneeuw op de bergen.
Sorry maar ik vraag me hier toch af of je het rationele laat oordelen of wat je mooi vindt. Wil je een mooi beeld maken of zo goed mogelijk de (jouw?) werkelijkheid benaderen.
Ik vind het blauwe aan de sneeuw bij dit licht heel natuurlijk ogen, en ik weet dat de camera bij dit licht (over-)compenseert, maar dan komt het er nog op aan hoe de fotograaf het wil (laten) zien...
Ik laat zelfs (zoals velen hier weten) dat blauwe in mijn foto's - mijn keuze en smaak natuurlijk en de discussie toont de verschillen in mening. Ik fotografeer dan zelfs bewust met WB op "daylight" of rond 5200K voor dit effect.
Terug naar deze foto: heel mooi en hoewel DAMA hier al zo veel pareltjes neergezet heeft is zijn bewerking imo veel minder...
Comment
-
Het is uiteraard mijn eigen smaak en interpretatie, daar hoeft niemand in te volgen...
Net zoals ík niemand in hun smaak en interpretatie hoef te volgen
Dit heeft niks met het rationele te maken, maar idd met wat ik mooi vind.
En hier vind ik die donkerblauwe sneeuw niet zo mooi...
Les goûts et les couleurs... Maar je kan er toch wel jouw mening over kwijt hoop ik...
Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk berichtSorry maar ik vraag me hier toch af of je het rationele laat oordelen of wat je mooi vindt. Wil je een mooi beeld maken of zo goed mogelijk de (jouw?) werkelijkheid benaderen.
Ik vind het blauwe aan de sneeuw bij dit licht heel natuurlijk ogen, en ik weet dat de camera bij dit licht (over-)compenseert, maar dan komt het er nog op aan hoe de fotograaf het wil (laten) zien...
Ik laat zelfs (zoals velen hier weten) dat blauwe in mijn foto's - mijn keuze en smaak natuurlijk en de discussie toont de verschillen in mening. Ik fotografeer dan zelfs bewust met WB op "daylight" of rond 5200K voor dit effect.
Terug naar deze foto: heel mooi en hoewel DAMA hier al zo veel pareltjes neergezet heeft is zijn bewerking imo veel minder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtHet is uiteraard mijn eigen smaak en interpretatie, daar hoeft niemand in te volgen...
Net zoals ík niemand in hun smaak en interpretatie hoef te volgen
Dit heeft niks met het rationele te maken, maar idd met wat ik mooi vind.
En hier vind ik die donkerblauwe sneeuw niet zo mooi...
Les goûts et les couleurs... Maar je kan er toch wel jouw mening over kwijt hoop ik...
Comment
-
-
1 ding is voor mij een feit, en dat is dat ik dit zowiezo een knaller vind.
Betreft de orginele, of de versie van Danny. Het kan voor mij absoluut allebei, als ik de sneeuw met die oranje gloed zie dan zie dat er voor mij ook natuurlijk uit.
P.S er zit links in het blauw nog wel een opvallend sensorvlekjeNikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Mooie beeld. De onderste stuk iets lichter en dan is die voor mij helemaal af.vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----
Comment
-
Da's een hele boterham
Alvast bedankt voor de reacties en de comments!
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtEen mooie foto, maar om nu meteen te zeggen dat hij alles heeft om een goeie te zijn...
Ik ben geneigd om een groot stuk van het bovenste gedeelte weg te croppen.
Bovendien vind ik de sneeuw op de bergen te blauw.Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk berichtSmaken verschillen hé Danny
Moet je er die dan uithalen omdat sneeuw volgens ons verstand wit hoort te zijn...?Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtveel slapen zal je dan daar ook niet gedaan hebben zeker of gewoon wat wachten tot de zon weer opkwam
ik vind hem heel mooi ,sneeuw idd wat blauw maar ik kan natuurlijk niet oordelen hoe het daar in werkelijkheid uitzag hè ,vind hem heel knap
Over de crop. Ik heb zelf lang getwijfeld of ik hem ging croppen of niet. Bij deze heb ik de update dan ook maar gecropt tot een pano...
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtP.S er zit links in het blauw nog wel een opvallend sensorvlekjeWaar zie je dat precies?
Comment
Comment