Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondane nationaal park

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rondane nationaal park

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    't is al een verbetering, maar ben nog niet echt overtuigd...
    Ik zou zelfs zeggen dat het onmogelijk is om er meer uit te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Nogmaals bedankt.

Ben zeker geintresseerd, van mij mag je hem ook gerust in het topic plaatsen hoor. Ben wel benieuwd.
      Bij deze, Jos. Via een RAW file kun je toch ietske meer. Maar dit is mijn poging. Het kan, zeker als je kan vergelijken met jouw orgineel er ietske over zijn, maar daarvoor dienen layers, he? Kun je nog altijd terugschroeven

www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Amai, dat heb je erg knap gedaan. Dit vind ik een erg mooi resultaat.
        Bedankt voor de moeite die je erin heb willen steken.

Heb deze foto alleen in LR bewerkt, zal toch ook een een poging wagen in PS.

Heb je met lagen specifiek de achtergrond aangepakt, of de gehele foto?
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Amai, dat heb je erg knap gedaan. Dit vind ik een erg mooi resultaat.
          Bedankt voor de moeite die je erin heb willen steken.

Heb deze foto alleen in LR bewerkt, zal toch ook een een poging wagen in PS.

Heb je met lagen specifiek de achtergrond aangepakt, of de gehele foto?
          Ik heb in een paar lagen verschillende delen aangepakt.
          1) Laag om het contrast te versterken op de bergen en lucht (CTRL+J/CTRL+I/vivid light/surface blur 40-40/SHIFT+CTRL+ALT+E/delete layer 2/overlay --> ALT+laagmasker/wolken en lucht terugschilderen met zachte witte brush)
          2) D&B laag: CTLR+ALT+N / fill->50% grijs / dodge & burn op bergen
          3) Nieuwe laag: kleurenfilter (warming light (85) op 25%) --> ALT+laagmasker / inschilderen op rotsen)
          4) nieuwe laag met tikkeltje naverscherping op de besneeuwde bergen (laagmasker)
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Ik heb in een paar lagen verschillende delen aangepakt.
            1) Laag om het contrast te versterken op de bergen en lucht (CTRL+J/CTRL+I/vivid light/surface blur 40-40/SHIFT+CTRL+ALT+E/delete layer 2/overlay --> ALT+laagmasker/wolken en lucht terugschilderen met zachte witte brush)
            2) D&B laag: CTLR+ALT+N / fill->50% grijs / dodge & burn op bergen
            3) Nieuwe laag: kleurenfilter (warming light (85) op 25%) --> ALT+laagmasker / inschilderen op rotsen)
            4) nieuwe laag met tikkeltje naverscherping op de besneeuwde bergen (laagmasker)
            Kijk hier kunnen we wat mee, ben wat dat betreft echt nog een leek in PS.
            Nogmaals dank voor de hulp.

Mathias heeft ook zijn hulp geboden, ga er nog eens goed voor zitten, maar misschien toch eerst nog een lekker biertje op het terras pakken nu het nog mooi weer is.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

Comment

Kon het toch niet laten, en ben er nog eens voor gaan zitten.
              De 1e stap van Bruno werk echt mooi, kende dit nog niet.
              Heb dit nog gevonden en word het een beetje uitgelegd. Computer had er wel een paar minuten voor nodig.
              Misschien is het nu toch een beetje te nu, ben vertrokken van de update had beter misschien van het orgineel kunnen vertrekken.

Eerst een biertje in het zonnetje nu.
              MIJN WEBSITE

Comment

Geef mij maar het origineel hoor!
                Zonder twijfel
                Groeten!

500px / Facebook

Comment

't is niet eenvoudig eh
                  Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat je een beetje het zachte van je plaat kwijt bent nu. Ook de voorgrond is harder geworden. Ook de versie van Bruno vind ik te hard, zeker op de groene bergen...
                  Nu, heb het je al gezegd deze middag, ik worstel met een zelfde probleem en het is niet eenvoudig om die blauwe contrastloze zwemen weg te krijgen
                  facebook

500px

Comment

Ik had dit ook al van in het begin door dat deze plaat niet goed te krijgen is...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    't is niet eenvoudig eh
                    Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat je een beetje het zachte van je plaat kwijt bent nu. Ook de voorgrond is harder geworden. Ook de versie van Bruno vind ik te hard, zeker op de groene bergen...
                    Nu, heb het je al gezegd deze middag, ik worstel met een zelfde probleem en het is niet eenvoudig om die blauwe contrastloze zwemen weg te krijgen
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Ik had dit ook al van in het begin door dat deze plaat niet goed te krijgen is...
                      Het is natuurlijk een beetje wat je verstaat onder niet goed.
                      Wil je een foto die zo dicht mogelijk in de buurt zit hoe het werkelijk was, of ga je de foto extra oppimpen.

In het geval van deze foto zie je in werkelijkheid ook weinig contrast in de bergen door dat de lucht niet geheel helder is. De blauwzwemen zie je met je eigen ogen ook, maar ik geef toe dat dit op een foto nou niet bepaald mooi is.

Ik zelf vind het absoluut niet erg om een foto wat te pimpen, dus een foto mag best wat meer kleur,contrast hebben dan werkelijk.
                      Heb nu alle 3 de versies eens laten bezinken, en vind nu zelf uiteindelijk de 1e update achter de link toch de beste.

Deze foto heeft me in ieder geval weer een hoop bijgeleerd over nabewerking.

Thanks iedereen voor de reacties, en hulp die geboden is.
                      MIJN WEBSITE

Comment

Geef mij maar gewoon de originele
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                        X