Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Svartifoss
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: Svartifoss
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtIjsland staat ook bovenaan op m'n lijstje om te bezoeken.
Mij spreekt de 6 daagse trip langs de zuidroute het meest aan.
Op 12 dagen hadden ze een noodbrug klaar. Het was imposant om de oude brug daar te zien liggen als een stukje speelgoed.
Betreft de Svartifoss vind ik persoonlijk het licht wat te hard, maar ja, eenmaal daar heb je niet de keuze zeker ?
Comment
-
Ik heb de indruk dat er hier veel op het forum naar Ijsland willen. Misschien een idee voor een SM (neen, niet verkerd begrijpen: Shooting Month ipv Shooting Day). Gaan we meteen met een hele bende...Last edited by parrotman; 27 juni 2012, 11:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk berichtIk heb de indruk dat er hier veel op het forum naar Ijsland willen. Misschien een idee voor een SM (neen, niet verkerd begrijpen: Shooting Month ipv Shooting Day). Gaan we meteen met een hele bende...
Maar aan de andere kant "één met de natuur zijn" is een beetje moeilijk met 20, 30 man, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtIk zou direkt zeggen "ja, ik doe mee"...
Maar aan de andere kant "één met de natuur zijn" is een beetje moeilijk met 20, 30 man, niet?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtIk zou direkt zeggen "ja, ik doe mee"...
Maar het wordt gedaan hoor, verleden jaar kwam er een 4x4 busje het strand bij het gletsjermeer oprijden en het was één en al fotograaf die daaruit kwam. Ik verstond het niet zo goed omdat het toen in feite al veel te laat was op de dag.
Ik zou zeggen : ik stel voor om te gidsen maar ik ben niet zo'n groepsmens
Een collega heeft twee jaar geleden een uitstap georganiseerd voor zijn collega's geologen, foto's heb ik nog niet gezien maar ik heb hem zelf nog met zijn "zeepje" al rijdend foto's zien nemen van een of ander plooi of scheur in het landschap die ik zelf niet zag.
Maar ik kan niet af van de indruk dat de meesten hier IJsland een "gewoon" land vinden om te bereizen. Dit klopt helaas maar gedeeltelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtIk zou zeggen : ik stel voor om te gidsen maar ik ben niet zo'n groepsmens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtMaar als ik de natuur intrek ben ik eerder van het "loner" type. One with nature and nothing else.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtBetreft de Svartifoss vind ik persoonlijk het licht wat te hard, maar ja, eenmaal daar heb je niet de keuze zeker ?
Off-topic: ik hoorde dat jij ook in Wingene woont?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtMij spreekt de 6 daagse trip langs de zuidroute het meest aan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk berichtOff-topic: ik hoorde dat jij ook in Wingene woont?
Vlakbij Hertsberge en Beernem.
Altijd handig als we eens over IJsland willen praten (idd, ik heb het wel heel extreem te pakken, ik weet het )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk berichtAls je maar 6 dagen hebt lijkt me dat een heel strak plan (voor wat ik er van gezien heb natuurlijk, binnenland zijn we bvb niet ingetrokken.) Niet dat de rest niet mooi zou zijn, integendeel, maar voor mij was de zuidkant van Reykjavik tot Jokulsarlon het meest variabel wat landschap betreft, makkelijkst te bereizen (korte afstanden, meer voorzieningen) en (in maart) Iets aangenamer weer dan het noorden.
Citaat : "give an Icelander a rope of about 2 meters and he will repair just anything"
6 dagen voor de Zuidkust is idd krap, temeer omdat je waarschijnlijk langs dezelfde weg zal moeten terugkeren. Niet dat ik dat erg vind maar voor velen is dat niet de manier.
' s Zomers is er wel een en ander te improviseren per 4x4 of terreinbussen maar als de tracks gesloten zijn, zijn er maar twee keuzen : terug langs de 1 of terugvliegen.
En over wat het mooiste in IJsland is kunnen we uren discuteren. Over ons eigen land is dat makkelijker. Het mooiste van héél België ? De eerste vlucht naar IJsland
Even serieus, geef toe dat er iets héééél merkwaardig is met het licht en de manier waarop je afstanden inschat. Misschien het schitterendste vind ik de kleuren en de beleving bij de geothermische gebieden. Maar kijk, ik ben wéér eens bezig.
On topic :
Svartifoss is een van de mooiste watervallen op IJsland, niet zeer indrukwekkend in cijfers maar de basaltzuilen doen het hem. Er is er nog zo één die minstens even speciaal is maar daar zijn de basaltlagen geplooid. Moeilijker bereikbaar en véél minder gekend.
't Is een formidabel land dat moet gekoesterd worden.
Comment
-
maar
mooi maar zit wel op honger waar dat water vandaan komt.The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk berichtmaar
zit een beetje met zelfde gevoel
Het is één van die watervallen die gebaat zijn met slecht weer, de laatste keer dat ik er was hadden we genoeg van dat, drie dagen overleefd op de camping van Skaftafell en 93 keer de film over de gletsjer-eruptie bekeken, gewoon om warm te worden
Maar om 8 uur of zo sluit dat daar en dan weer naar de tent
Een bepaald moment hadden de gekleurde regenvestjes van de verkleumde toeristen even veel charme als de waterval. Een bende Japanners had toen uit grote miserie het grondzeil van hun tent als extra buitenzeil gebruikt. Ze waren er niet toen de boel begon uiteen te waaien. Daar heb ik dus weer een goede daad kunnen doen. De IJslander die ze van A naar B trok zich daar vierkant niks van aan.
Ik weet nog goed dat een van de vrouwen paarse zomersandaaltjes droeg. Waar zit hier die smiley voor "bulderende lach" ?
Comment
Comment