Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De witte lijn is te wijten aan het te veel verscherpen en het contrast berg/lucht.
Persoonlijk vind ik dit een zeer mooie foto maar verdient wel wat bewerking.
Ik zou in curven de foto wat donkerder maken door precies in het midden de curve wat omlaag te halen.
Een grove selectie met de lasso maken (doezelaar 20px), vanaf het groen op de berg onderaan tot helemaal onderaan de foto, en wat verzadiging toe voegen.
Als laatste met de lasso een selectie maken van de bergkruin en (doezelaar op 0,5px) gaussiaans vervagen (+/- 0,2 pixels).
Zou er ongeveer zo uitzien:
Hans, als ik uw moet weghalen dan hoor ik het graag.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
De witte lijn is te wijten aan het te veel verscherpen en het contrast berg/lucht.
Persoonlijk vind ik dit een zeer mooie foto maar verdient wel wat bewerking.
Ik zou in curven de foto wat donkerder maken door precies in het midden de curve wat omlaag te halen.
Een grove selectie met de lasso maken (doezelaar 20px), vanaf het groen op de berg onderaan tot helemaal onderaan de foto, en wat verzadiging toe voegen.
Als laatste met de lasso een selectie maken van de bergkruin en (doezelaar op 0,5px) gaussiaans vervagen (+/- 0,2 pixels).
Zou er ongeveer zo uitzien:
Hans, als ik uw moet weghalen dan hoor ik het graag.
Grtz, RF
Laat maar staan hoor. de lijn is te wijten aan apart bewerken van de lucht met een slechte setting van de "feathering" (doezelaar?)
Ik vind de update van RF zeker niet beter. De pannen swingen van het dak, en de bergtoppen vertonen nu zaagtanden (wschl omwille van het bewerken van een te klein formaat).
Ik vind de update van RF zeker niet beter. De pannen swingen van het dak, en de bergtoppen vertonen nu zaagtanden (wschl omwille van het bewerken van een te klein formaat).
Ik snap wat je bedoelt; zoiets gedaan maar zoals gezegd, met smeekte feathering en waarschijnlijk té ruwe selectie. zal zien of ik een update kan plaatsen.
Ik snap wat je bedoelt; zoiets gedaan maar zoals gezegd, met smeekte feathering en waarschijnlijk té ruwe selectie. zal zien of ik een update kan plaatsen.
En in plaats van Gaussian blur kun je ook gewoon de blur/doezelaar schuiver in het mask gedeelte gebruiken en naar 250 pix schuiven, dat geeft net hetzelfde maar is niet destructief voor je maks en je kunt nog aanpassen wat je wil (zowel de mask-selectie als de hoeveelheid blur)
Inderdaad door het bewerken van een te klein en te scherp formaat.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment