Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Jawadde ! Die wou ik zelf gemaakt hebben...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Goed dat je ze in deze volgorde post, want deze is toch nog beter voor mij omwille van de voorgrond en het feit dat de wolken zowel herkenbaar zijn als nog beweging vertonen
Ook heel erg mooi, voor mijn gevoel staat het vuurtorentje scheef, echter als je de horizon ziet staat die weer perfect recht.
Lucht is wel echt heel gaaf hier.
indrukwekkende lokatie .
persoonlijk zou ik een stukje boven weglaten (tot de helft van die 2 bovenste donkere wolkjes) ; door het fading effect wordt mijn blik toch iets teveel uit het beeld getrokken .
de inkomende lijn vd weg leid je naar het hoofdonderwerp (rustpunt) dan komt het interessante deel vd lucht , sluit je die een beetje meer af verplicht je je blik om terug te keren naar het hoofdonderwerp .
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
Oei wat is er met de wolken gebeurd ?
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Een vraagje..
Hoe komt het dat alles scherp is behalve het bovenste gedeelte in de lucht?
Die Zon en alles eronder goed scherp en de rest bewogen....
Hoe dichter bij de wolken, hoe sneller ze schijnbaar bewegen !
Een auto rijdt door het beeld aan 120 per uur :
a. Eenmaal heel ver in het beeld (je staat ver van de weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = scherp !
b. Een tweede maal heel dichtbij (je staat aan de rand van weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = een veeg door je beeld !
Iemand die sterk is in fysica zal het allemaal mooier kunnen uitleggen, maar ik ben nogal 'plastisch' opgevoed !
Net door dit effect, vind ik dit een heel speciaal beeld !!!
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Hoe dichter bij de wolken, hoe sneller ze schijnbaar bewegen !
Een auto rijdt door het beeld aan 120 per uur :
a. Eenmaal heel ver in het beeld (je staat ver van de weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = scherp !
b. Een tweede maal heel dichtbij (je staat aan de rand van weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = een veeg door je beeld !
Iemand die sterk is in fysica zal het allemaal mooier kunnen uitleggen, maar ik ben nogal 'plastisch' opgevoed !
Net door dit effect, vind ik dit een heel speciaal beeld !!!
Greetz, Kariboe
dat had ik ook wel door, maar ik vind het niet mooi ....als dat al mag
Comment