Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangemeerd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aangemeerd...

ik denk dat ieder toch post wat hij wil en waar hij wil....
    nikon coolpix s9100

Comment

Héhé Pascal, laat u toch niet kennen hé.
      Er is hier NIEMAND die twijfeld over uw capaciteiten als fotograaf en ik zeker niet.
      Ik (en velen met mij) zou(den) het ten zeerste betreuren mocht u de handdoek werpen.
      Er is een gezegde dat: "Hoge bomen vangen veel wind".
      U heeft de moed gehad enkele foto's te nemen in bijzonder ongunstige omstandigheden en voor mij zijn ze WEL gelukt.
      Het kan toch niet alle dagen caviaar zijn denk ik dan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Klassiek, maar ik vind er niks mis mee !
        Greetz, Kariboe
        Ik volg Koen
        Voor mij is die ook goed

Comment

Oops, ik jaag hier precies iedereen weg...

Moet ik dan toch iets minder kritisch of minder eerlijk beginnen reageren ???

Wat mij vooral opvalt is dat er in de kwaliteit van jouw foto's veel variatie zit.
          De ene keer zijn echt heel zwaar bewerkt, netjes, maar soms overdone, maar dit is persoonlijk qua smaak.
          De andere keer lijkt het dat je ze helemaal niet bewerkt, en ze straight from the box zijn, wat dan een ander extreem uiterste is...

En dan hebben we jouw sterke platen van een 2-tal weken terug bvb die echt een hele goede middelmaat (ik bedoel naar bewerking toe, de kwaliteit echter was bovenmaats) waren, en ook echt àf waren.

Deze variaties vallen me erg op, en ge weet, ik heb het hart op de tong he.... Straight forward, geen doekjes er rond, en geen rond de pot gedraai.

Als ik dan ook jouw verhaal lees, lijkt me dit een "verkenningsshot", dan nog met ongunstige weersomstandigheden.
          Daarom dat ik zeg, ik zou dit niet op SC zetten, je hoeft niet per se alles in SC te willen zetten, als je zelf niet vindt dat dit één van jouw beste shots is...

Met mijn harde comments, is het niet de bedoeling om mensen weg te jagen, maar om het niveau van SC hoog te houden.

Ik ben eerlijk en open, en wil ook echt zeggen wat ik zie en voel... Niks persoonlijks, niet op de man af, het gaat me altijd om de foto. En dat weet jij als geen ander !!!

Vriendjes heb ik niet, iedereen moet het "bekopen"

Ik weet ook dat je weet van wie het komt, een reden te meer om dit niet als kwetsend aan te voelen, EN ZEKER NIET WEG TE LOPEN !!

Ik neem gewoon geen blad voor de mond, maar hoop het wel op een beleefde manier te doen...

Ennuh... die exotische bestemmingen, daar lach mee he !!! Het is niet de bestemming die een goede foto maakt he !
          Google eens op images van de "moeraki boulders", en je ziet meteen wat ik bedoel...
          Daar zal je heel wat crap tussen vinden.
          Ik reis gewoon graag en veel, maar doe evengraag mijn ding hier aan de kust of in het verre "Limbabwe" (graptje he ), Opaalkust...

BTW, ik krijg het ook zwaar te verduren, zelfs met mijn exotische bestemmingen... de ene foto valt nu beter in de smaak dan de andere... Maar ik volhard... Uiteindelijk maak ik de foto's voor mezelf, maar hou wel rekening met de comments van anderen.... Ik leer ook nog elke dag !!
          Anders moet je hier geen foto's posten vind ik...

Be a man , en blijf dus posten he !!!

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Tja Danny smaken verschillen nu eenmaal.
          Ik schrijf goed erbij onder welke omstandigheden deze is genomen.
          Allez met de vorige die ook "saai" was volgens de meesten.

Soms kan een mens toch eens gewoon uit de hoek komen ook al zijn die "andere"platen van mij die s'avonds of s'morgens gemaakt zijn uiteraard beter van sfeer....

Mja een mens zou zich afvragen wat hij hier nog komt doen.
          Als ik een te felle bewerking plaats dan is er ook dadelijk commentaar al dan niet positief of negatief...
          Soms is een plaat maar een registratie van hetgeen wat "ik" toen zag en probeer dat zo goed mogelijk weer te geven.

En neen ik heb geen lange tenen maar het blijft moeilijk opboksen tegen al die verre bestemmingen foto's die het duidelijk wel doen.

Ik ga even een break nemen van een paar maanden en eens kijken of het wel allemaal de moeite is om nog een werk te plaatsen......

Misschien wat leuke plaatsen gaan opzoeken in Limburg en voorlopig plaats ik ze wel op Facebook......
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

De update vind ik mooier.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

En neen ik heb geen lange tenen maar het blijft moeilijk opboksen tegen al die verre bestemmingen foto's die het duidelijk wel doen.
              Pascal , tel eens hoeveel van jouw foto's die hier in Belgenland gemaakt zijn in de HoF verschenen zijn ; de rekening is snel gemaakt dus zou ik niet zo het gevoel hebben dat je moet opboksen tegen die foto's uit verre bestemmingen .
              ik denk dat je het eerder moet bekijken als : hoe beter de fotograaf hoe strenger de beoordelingen dus laat je niet ontmoedigen .
              Dama en ook de andere mensen hier bedoelen het zeker niet slecht en respecteren je werk ; je hebt hier trouwens al je sporen verdient , maar als het minder is moet dat ook kunnen gezegd worden en dit kan enkel leiden tot betere fotografie en dat is toch de bedoeling van dit forum .
              telkens maar wow roepen levert niet veel op en een mening mag en moet gezegd worden en of het nu jij , Dama , Tantine , DD boke , Jos , Eddy , Palac , Cyto en al de anderen die hier regelmatig mooi werk afleveren (sorry maar voor alle namen is er geen plaats genoeg ) een minder foto plaatsen durf ik als beginnende landschap fotograaf mijn mening zeggen want ik HOEF niet zomaar alles goed te vinden omdat het van die of die komt .
              Dus poets je lenzen en ga op stap , we kijken er naar uit !
              Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Beste vrienden jullie begrijpen mij verkeerd vrees ik.
                In al die jaren hier bij BD had ik maar 1 doel en dat is leren van iedereen en daar bedoel ik iedereen mee.
                Ik heb door technieken die hier op BD staan geleerd om deze te gebruiken naar believen en persoonlijke smaak.
                Ik hou me steeds strikt aan de comments ter verbetering wat alleen maar resulteerde in sterkere beelden dus daar kan ik gerust mee leven en dat zullen diegene die hier al jaren op BD rondhangen wel kunnen beamen.
                Het is al duizend keer aangehaald van de ooooohhhhs en de aaaaahhhhs die me helemaal eigenlijk koud laten en ik meer respect hebt voor echte gegronde comments zoals Danny aangeeft.
                Sommigen zijn strikter dan anderen en dat weet ik maar al te goed maar je moet gewoon een verschil maken vind ik tussen de echte dingen die belangrijk zijn in een foto of wat te verwachten valt van een bepaald individu.
                Je kan wel steeds een bepaald streefdoel proberen te halen of je al dan niet een bepaalde kennis of status hebt op BD maar de essentie voor mij blijft nog steeds foto's maken op alle momenten van de dag.
                Ik hoor hier verschillende keren dat hij beter niet in SC zou staan maar in beoordeling maar ik weet van nature uit dat het beoordelingen systeem op leven na dood is....
                Meestal post ik daar zulke platen als deze maar de reacties daar zijn bijzonder karig dus voor mij hoeft deze rubriek niet meer die ik juist gebruik om aanvullend op de SC reeksen die ik dikwijls plaats wat tijd te sparen om ze te tonen en waar ik van denk dat ze zeker ook voor mijn persoonlijk hier horen te staan.

De exotische plaatsen kiest men zelf uit en maar goed dat er zulke platen getoond worden waar ik lekker van kan genieten. Telkens weer en weer.
                Dus daar heb ik ook geen probleem mee.
                Waar het me wel om gaat is dat juist deze platen bij de meesten in 1 opslag een meer wow gevoel oproepen wat uiteindelijk logisch is...zelfs ik geef dat toe.

En dat is normaal want het eerst wat je ziet is wat je krijgt...En dan heb je uiteraard de andere kant van de medaille van de troosteloze oppervlakkige platen waar je moet naar kijken die uiteraard minder boeiend zijn...
                We worden hier ook verwend met zulke exotische platen dat het moeilijk word om nog iets origineels te gaan plaatsen.
                Dat probeer ik telkens in mijn eigen buurt foto's te maken puur ter registratie om ons luilekker land "Limburg" aan de wereld te tonen.

Dus iedereen die me moesten verkeer begrepen hebben......It s not a blame on you.

Maar nu even een break...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Pascal,
                  het is duidelijk... We hebben hier een "hoger" platform nodig dan SC, waar we het neusje van de zalm kunnen showen...
                  1 foto per week, en de lat heel hoog...

Ik volg beoordeling niet, en weet niet wat daar gebeurt, of wat niet, maar dan nog is het geen reden om een "mindere" foto hier te posten omdat hij in beoordeling geen aandacht krijgt.

Er zijn hier ook foto's die geen aandacht krijgen...

De aandacht hangt van de kwaliteit van de foto af... een "gewone" foto, daar loopt iedereen aan voorbij, want wat moet je steeds blijven zeggen ? Je houdt er alleen een platgezogen duim aan over...

BTW, ik ga niet verder doorbomen over die exotische bestemmingen...
                  Maar deze is een voorbeeld dat het geen garantie is voor knallende reacties : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ds-416790.html
                  Daar ben ik heel tevreden mee, want dit zegt me eigenlijk ook iets over de foto, waarvan ik blijkbaar zelf dacht dat hij sterker was dan het BD-publiek er over denkt...
                  So what ?

Las gerust een rustpauze in, maar MET jouw camera !
                  Beste vrienden jullie begrijpen mij verkeerd vrees ik.
                  In al die jaren hier bij BD had ik maar 1 doel en dat is leren van iedereen en daar bedoel ik iedereen mee.
                  Ik heb door technieken die hier op BD staan geleerd om deze te gebruiken naar believen en persoonlijke smaak.
                  Ik hou me steeds strikt aan de comments ter verbetering wat alleen maar resulteerde in sterkere beelden dus daar kan ik gerust mee leven en dat zullen diegene die hier al jaren op BD rondhangen wel kunnen beamen.
                  Het is al duizend keer aangehaald van de ooooohhhhs en de aaaaahhhhs die me helemaal eigenlijk koud laten en ik meer respect hebt voor echte gegronde comments zoals Danny aangeeft.
                  Sommigen zijn strikter dan anderen en dat weet ik maar al te goed maar je moet gewoon een verschil maken vind ik tussen de echte dingen die belangrijk zijn in een foto of wat te verwachten valt van een bepaald individu.
                  Je kan wel steeds een bepaald streefdoel proberen te halen of je al dan niet een bepaalde kennis of status hebt op BD maar de essentie voor mij blijft nog steeds foto's maken op alle momenten van de dag.
                  Ik hoor hier verschillende keren dat hij beter niet in SC zou staan maar in beoordeling maar ik weet van nature uit dat het beoordelingen systeem op leven na dood is....
                  Meestal post ik daar zulke platen als deze maar de reacties daar zijn bijzonder karig dus voor mij hoeft deze rubriek niet meer die ik juist gebruik om aanvullend op de SC reeksen die ik dikwijls plaats wat tijd te sparen om ze te tonen en waar ik van denk dat ze zeker ook voor mijn persoonlijk hier horen te staan.

De exotische plaatsen kiest men zelf uit en maar goed dat er zulke platen getoond worden waar ik lekker van kan genieten. Telkens weer en weer.
                  Dus daar heb ik ook geen probleem mee.
                  Waar het me wel om gaat is dat juist deze platen bij de meesten in 1 opslag een meer wow gevoel oproepen wat uiteindelijk logisch is...zelfs ik geef dat toe.

En dat is normaal want het eerst wat je ziet is wat je krijgt...En dan heb je uiteraard de andere kant van de medaille van de troosteloze oppervlakkige platen waar je moet naar kijken die uiteraard minder boeiend zijn...
                  We worden hier ook verwend met zulke exotische platen dat het moeilijk word om nog iets origineels te gaan plaatsen.
                  Dat probeer ik telkens in mijn eigen buurt foto's te maken puur ter registratie om ons luilekker land "Limburg" aan de wereld te tonen.

Dus iedereen die me moesten verkeer begrepen hebben......It s not a blame on you.

Maar nu even een break...
                  Last edited by Dama; 6 juni 2012, 21:01. Reden: zin gecorrigeerd
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Jongens en meisjes toch... Het lijkt me een zware week voor iedereen te zijn, niet?

Laat het allemaal eens bezinken, zet je achteruit in je stoel, leg je handen gekruist in je nek, overschouw het geheel, druk je lippen zacht op mekaar, blaas je hele longinhoud er door... Het lucht op! ;-)
                    Neem toch alles niet zo zwaar op, meningen verschillen nu eenmaal.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Pascal,
                      het is duidelijk... We hebben hier een "hoger" platform nodig dan SC, waar we het neusje van de zalm kunnen showen...
                      1 foto per week, en de lat heel hoog...

Ik volg beoordeling niet, en weet niet wat daar gebeurt, of wat niet, maar dan nog is het geen reden om een "mindere" foto hier te posten omdat hij in beoordeling geen aandacht krijgt.

Er zijn hier ook foto's die geen aandacht krijgen...

De aandacht hangt van de kwaliteit van de foto af... een "gewone" foto, daar loopt iedereen aan voorbij, want wat moet je steeds blijven zeggen ? Je houdt er alleen een platgezogen duim aan over...

BTW, ik ga niet verder door met die exotische bestemmingen...
                      Maar deze is een voorbeeld dat het geen garantie is voor knallende reacties : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ds-416790.html
                      Daar ben ik heel tevreden mee, want dit zegt me eigenlijk ook iets over de foto, waarvan ik blijkbaar zelf dacht dat hij sterker was dan het BD-publiek er over denkt...
                      So what ?

Las gerust een rustpauze in, maar MET jouw camera !

Hoe niet verder gaan met die exotische platen...? Nu breekt mijn klomp..

Zot..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik bedoel verder discussiëren over exot....
                        Hoe niet verder gaan met die exotische platen...? Nu breekt mijn klomp..

Zot..
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Jongens en meisjes toch... Het lijkt me een zware week voor iedereen te zijn, niet?

Laat het allemaal eens bezinken, zet je achteruit in je stoel, leg je handen gekruist in je nek, overschouw het geheel, druk je lippen zacht op mekaar, blaas je hele longinhoud er door... Het lucht op! ;-)
                          Neem toch alles niet zo zwaar op, meningen verschillen nu eenmaal.
                          had het niet beter kunnen formuleren
                          nog 10 dagen en ik neem ook een rustpauze ((wel met camera) ; knijp er tussen uit voor een maand Thailand en als het een beetje mee zit breng ik mijn exotische vriendin en hopelijk ook wat foto's mee terug .
                          heb me juist nog een carbon Sirui statiefje aangeschaft , nu nog een ND filterke voor mijn 24-105mm kopen en we zijn er helemaal klaar voor
                          (als er iemand goede tips heeft voor de "ND-schroef in" hoor ik het graag )
                          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Komkom Pascal, laat je niet ontmoedigen als de kritiek tegen zit. Het commentaar is dikwijls ook naar het niveau van de fotograaf hé. En voor mij als westvlaming is Limburg een exotisch buitenland wi
                            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                            500px FaceBook

Comment

Ik weet wat je bedoelt... hoge bomen vangen veel wind...

Maar zo ga ik toch niet te werk, omdat je dan de fotograaf beoordeelt ipv de foto.
                              Allez, versta me niet verkeerd... Ik bedoel niet dat je dan op de man speelt he...

Ik beoordeel elke foto even kritisch zonder te kijken (of te weten) van wie hij is...

Ik beoordeel naar het niveau dat van SC verwacht wordt.

Ik ga mijn kritieken bvb ook niet aanpassen naar de lengte van de tenen...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                              ...Het commentaar is dikwijls ook naar het niveau van de fotograaf hé...
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

Comment

Willen we het hier bij laten en verder de foto beoordelen?

RF
                                Mod

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X