Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ook hier zou ik er, net als in de vorige, een pak saturatie bijgooien en een beetje minder geel dan. Lucht wordt blauwer, het groen frisser...
mijn gedacht...
ook hier zou ik er, net als in de vorige, een pak saturatie bijgooien en een beetje minder geel dan. Lucht wordt blauwer, het groen frisser...
mijn gedacht...
IK weet niet wat je bedoeld maar is het gras niet fris genoeg misschien?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
IK weet niet wat je bedoeld maar is het gras niet fris genoeg misschien?
jawel, maar ik zou zelf nog wat meer punch in de plaat steken (persoonlijke smaak uiteraard) omdat ik de kleurcontrasten hier wel mooi vind (blauw, groen, bruin)
Ik bedoel dus zoiets (enkel WB en saturatie aangepast): klik
laat maar weten als de link weg moet...
jawel, maar ik zou zelf nog wat meer punch in de plaat steken (persoonlijke smaak uiteraard) omdat ik de kleurcontrasten hier wel mooi vind (blauw, groen, bruin)
Ik bedoel dus zoiets (enkel WB en saturatie aangepast): klik
laat maar weten als de link weg moet...
Geen slechte update maar ik wilde toch persoonlijk het natuurlijk karakter behouden.
En in die update van jou vind ik het net iets te ver...
Maar in ieder geval bedankt om de moeite te doen.
Zal een kijken wat ik kan doen.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Een prima scene, maar de omstandigheden werken niet goed mee. De lucht heeft te weinig kleur en detail, het water is net iets te onrustig.
Dit lijkt me de moeite waard om nog eens te proberen, liefst op een vroeger tijdstip met beter licht, betere wolken, en minder wind. In dat geval zou ik een paar laarzen aantrekken, twee stappen naar links nemen en iets dichter op de boomstam kruipen met de camera in verticale positie. Als ik de linkerhelft even wegdenk, dan heb je een heel mooie compacte compositie. Het is maar een idee.
De originele versie vind ik overigens prettiger om naar te kijken dan de verzadigde, maar ik begrijp de poging.
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
Een prima scene, maar de omstandigheden werken niet goed mee. De lucht heeft te weinig kleur en detail, het water is net iets te onrustig.
Dit lijkt me de moeite waard om nog eens te proberen, liefst op een vroeger tijdstip met beter licht, betere wolken, en minder wind. In dat geval zou ik een paar laarzen aantrekken, twee stappen naar links nemen en iets dichter op de boomstam kruipen met de camera in verticale positie. Als ik de linkerhelft even wegdenk, dan heb je een heel mooie compacte compositie. Het is maar een idee.
De originele versie vind ik overigens prettiger om naar te kijken dan de verzadigde, maar ik begrijp de poging.
Marcel bedankt om te reageren.
Ik weet dat het overdag niet makkelijk is om sfeer te krijgen die je op latere of vroegere tijdstippen kan vastleggen.
Ik ga dikwijls wandelen aan dit meer gewoon om even de benen te strekken.
Dan neem ik uiteraard overal mijn toestel mee...Ik was ook niet echt van plan om foto's te maken met voorbedachte rade...als je begrijpt wat ik bedoel.
Ben al zo thuis aan dit meer dat ik er al een paar duizenden heb op zitten.
Maar een verkennings tocht zoals deze zal zeker van pas komen om nog eens terug te gaan.
Ondertussen is dit een ideale plaats om zonsondergangen te fotograferen omdat ik al jaar en dag weet waar er de zon op of ondergaat.
Bedankt voor je reactie.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
De kracht van een foto gaat uit van het licht, de kleur en de compositie... Hier is enkel het 2e min of meer aanwezig...
Bovendien is de helft van de foto een saaie lucht...
Als ik de toedracht van deze foto lees, zou ikzelf hem niet in SC zetten... (lees goed he, Pascal... "zou ikzelf..."). Ieder is vrij om hier te posten uiteraard.
Klassiek, maar ik vind er niks mis mee !
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
De kracht van een foto gaat uit van het licht, de kleur en de compositie... Hier is enkel het 2e min of meer aanwezig...
Bovendien is de helft van de foto een saaie lucht...
Als ik de toedracht van deze foto lees, zou ikzelf hem niet in SC zetten... (lees goed he, Pascal... "zou ikzelf..."). Ieder is vrij om hier te posten uiteraard.
Tja Danny smaken verschillen nu eenmaal.
Ik schrijf goed erbij onder welke omstandigheden deze is genomen.
Allez met de vorige die ook "saai" was volgens de meesten.
Soms kan een mens toch eens gewoon uit de hoek komen ook al zijn die "andere"platen van mij die s'avonds of s'morgens gemaakt zijn uiteraard beter van sfeer....
Mja een mens zou zich afvragen wat hij hier nog komt doen.
Als ik een te felle bewerking plaats dan is er ook dadelijk commentaar al dan niet positief of negatief...
Soms is een plaat maar een registratie van hetgeen wat "ik" toen zag en probeer dat zo goed mogelijk weer te geven.
En neen ik heb geen lange tenen maar het blijft moeilijk opboksen tegen al die verre bestemmingen foto's die het duidelijk wel doen.
Ik ga even een break nemen van een paar maanden en eens kijken of het wel allemaal de moeite is om nog een werk te plaatsen......
Misschien wat leuke plaatsen gaan opzoeken in Limburg en voorlopig plaats ik ze wel op Facebook......
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Comment