Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godafoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Godafoss

    Off topic

    Wist je dat een aantal jaar geleden ene Shaun Baker het voor mekaar heeft gekregen om die waterval af te kayakken (een paar keer zelfs) ?
    Toen ik het hoorde geloofde ik het niet, maar na een mailtje bleek het te kloppen : "Yes we've heard about this maniac"
    Nu staan er foto's van het internet. Compleet geschift.
    In een interview vroegen ze Baker waarom hij daarvoor naar IJsland kwam.
    Zijn antwoord : "omdat dit daar allemaal mag"

    On topic

    Comment


    • #17
      Re: Godafoss

      great shot iit
      eos 600 d
      lens 18-135 canon 10-22canon

      Comment


      • #18
        Re: Godafoss

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Off topic
        Wist je dat een aantal jaar geleden ene Shaun Baker het voor mekaar heeft gekregen om die waterval af te kayakken (een paar keer zelfs) ?
        Toen ik het hoorde geloofde ik het niet, maar na een mailtje bleek het te kloppen : "Yes we've heard about this maniac"
        Nu staan er foto's van het internet. Compleet geschift.
        In een interview vroegen ze Baker waarom hij daarvoor naar IJsland kwam.
        Zijn antwoord : "omdat dit daar allemaal mag"
        On topic
        Inderdaad ongelooflijk de vrijheid die je als toerist geniet in IJsland. Alles is met moeite afgezet, geen toezicht, geen openingsuren etc... Wat die Kayakker betreft: Ik wil het hem graag eens zien doen op de skogafoss
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #19
          Re: Godafoss

          Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
          Inderdaad ongelooflijk de vrijheid die je als toerist geniet in IJsland. Alles is met moeite afgezet, geen toezicht, geen openingsuren etc... Wat die Kayakker betreft: Ik wil het hem graag eens zien doen op de skogafoss
          De Aldejyarfoss heeft hij ook gedaan. Welgeteld 1x, en hij is er met moeite uitgekomen.
          Het huidige wereldrecord kan niet meer geklopt worden denk ik, het staat op naam van een of andere zot wiens naam ik vergeet maar op youtube zie je hem halverwege ondersteboven gaan. Die vent heeft onvoorstelbaar veel geluk gehad (ik dacht dat het in Brazilië was).
          Maar Baker is ook niet gewoon : kayakken met een motor, kayakken in de sneeuw.
          Ik heb het volledige verslag ergens in mijn IJsland-bakken liggen en nu pas begrijp ik wat de echte problemen zijn in de praktijk. Ze geraken niet op tijd uit de turbulentie onderaan en ze verdrinken.

          D'r loopt hier wel wat rond op onze aardbol

          Comment


          • #20
            Re: Godafoss

            Zowiezo al een mooi foto.

            Ik kan de opmerkingen van Dama, Marsel en Schoonspikke volgen, en vind me daar ook in.
            De lucht meer doorgedrukt, samen met een kortere sluitertijd voor de waterval... dat moet een krachtig plaatje opleveren!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #21
              Re: Godafoss

              Update geplaatst met doorgedrukte lucht wegens de suggesties (waarvoor dank). Ik twijfel zelf toch nog aan die doorgedrukte lucht dus des te benieuwd naar jullie reactie.
              De saturatie van de steen heb ik gelaten, het is zeker niet "overdone" in vergelijking met hoe het waren net de mooie kleuren ervan die me aangetrokken hadden.
              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
              500px FaceBook

              Comment


              • #22
                Re: Godafoss

                Bedankt voor het kijken en de commentaren!
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

                Comment


                • #23
                  Re: Godafoss

                  Sterke foto van een hemelse locatie.
                  Voor mij ook de dramatischere update
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Godafoss

                    Update
                    Mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Godafoss

                      Update is zalig en sowieso is dit een topper
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Godafoss

                        Ik reageer zelden op foto's rechtstreeks maar dit moet me toch van het hart. Ik vind dit een bijzonder knappe en originele foto van een waterval die ik al vele malen heb gezien (naar schatting toch een keer of 10) bij goed weer, bij slecht weer, bij sneeuw.....

                        Maar deze foto, dat is de Godafoss niet als je me begrijpt, mijn vrouw herkende hem zelfs niet.
                        Er zit geen referentiepunt in. Op basis van deze foto zou ik zeggen : een watervalletje, terwijl het echt wel een waterval is.
                        Misschien speelt dit argument minder bij mensen die de locatie nooit live hebben meegemaakt of maar één keer.
                        Ik mis het gevoel dat je een gek bent als je daaraf kayakt.

                        Pas op, dit is echt geen kritiek op de foto (ik vind die echt wel goed).

                        Comment

                        Working...
                        X