Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Goed gedaan Nele
Mooi plaatje Persoonlijk had ik hem iets warmer afgewerkt (smaken eh)
Mvg,
Eddy
Eddy, de kleuren zijn inderdaad vrij koel. Voor zover ik mij herinner (de foto is ong. 1 maand geleden genomen), zijn dit ong. de kleuren die ik zag. Een foto hoeft natuurlijk geen trouwe weergave te zijn van wat je ziet, maar meestal hou ik het wel daarbij. Ik hou wel van die koele kleuren (zeker blauw), maar ik kan begrijpen dat jij hem wat warmer zou maken. Ik kan me inbeelden dat het ook een mooi beeld zou geven, maar zelf vind ik het niet nodig. Maar, bedankt voor je tip!
Zie ik het goed dat de onderste witte lijn dikker is dan de bovenste ? Of is dit gezichtsbedrog ?
Danny, er zit al iets meer pit in (RAW file bewerkt), maar ik wou niet overdrijven en aansluiten bij hetgeen ik ter plaatse gezien heb. Ik zal het vanavond nog eens bekijken... Alvast bedankt voor je opmerking!
Normaal gezien zouden beide witte lijnen even dik moeten zijn (12 pixels). Ik vermoed dat het gezichtsbedrog is (alhoewel mijn ogen dit precies niet opmerken... ). Misschien gaat de bovenste lijn iets meer op in de lichtere delen van de lucht en is dit bij de onderkant (die donkerder is) niet het geval? 't Kan misschien ook met het verkleinen te maken hebben, maar ik denk dat die kans eerder klein is.
Met deze compositie, zo met de pier heel langs de rechterkant, had ik meer spel van het zonlicht verwacht.
Het enige dat je er nog een beetje van ziet, zit in de ramen van het gebouw. De foto's die ik vroeger in de avond genomen heb, vertonen wel meer spel van het zonlicht.
Comment