Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Knappe lucht, en de compo is ook goed, maar ik vind de beweging in het water, in combinatie met de rotsen te druk. Veel te veel detail, en mijn blik vindt geen rustpunt.
Ik had hier voor een langere sluitertijd geopteerd... En dat is ook de reden waarom ik zoveel van lange sluitertijden hou..
Heb je er geen met langere tijd belicht ? Ge stond daar een half uur op dat plekske, dus het zou mij verwonderen van niet...
...Heb je er geen met langere tijd belicht ? Ge stond daar een half uur op dat plekske, dus het zou mij verwonderen van niet...
Hey Danny,
Een langere sluitertijd zou zeker een rustiger ogend beeld opgeleverd hebben. En heb zo'n beeld zeker en vast proberen bekomen. Maar doordat het zo'n vlakke rotsen zijn werden ze bij een lange sluitertijd telkens volledig mee overspoeld. Met als resultaat dat er helemaal niets meer te zien was van de rotsen. Ikzelf (lees ikzelf) vind deze voorgrond niet te druk en vind het zichtbare rotsgedeelte ruim voldoen als beeldanker.
Ware het niet dat de zee snel achteruit trok zou ik er idd een half uur of zelf langer kunnen blijven staan!
Wat ik dan wel eens durf doen is een "compositie-blend" maken door het scherpe deel uit deze foto te blenden met een andere foto waar de golven dan beter uitkomen.
Een langere sluitertijd zou zeker een rustiger ogend beeld opgeleverd hebben. En heb zo'n beeld zeker en vast proberen bekomen. Maar doordat het zo'n vlakke rotsen zijn werden ze bij een lange sluitertijd telkens volledig mee overspoeld. Met als resultaat dat er helemaal niets meer te zien was van de rotsen. Ikzelf (lees ikzelf) vind deze voorgrond niet te druk en vind het zichtbare rotsgedeelte ruim voldoen als beeldanker.
Ware het niet dat de zee snel achteruit trok zou ik er idd een half uur of zelf langer kunnen blijven staan!
Wat ik dan wel eens durf doen is een "compositie-blend" maken door het scherpe deel uit deze foto te blenden met een andere foto waar de golven dan beter uitkomen.
Doe ik ook geregeld! maar bij deze zat het er niet in..
Comment